• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Erfarenheter av Börjessons guld i Göteborg?

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Som titeln lyder, är det någon som har någon erfarenhet av Börjessons guld i Göteborg? Har passerat nästan dagligen och bara trott det var en antikaffär och hajade till häromveckan när jag såg att de även hade en salig blandning av begagnade ur.
Dessvärre saknar jag kunskap nog för att bedöma både skick och prisvärdhet på de ur som säljs. De har en hemsida också där det verkar vara samma utbud som i affären.
Någon KSare som handlat där och blivit nöjd eller missnöjd?
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Börjessons är justa, har inte handlat själv men känner folk som gjort och som varit nöjda.
Självklart får man betala premium för skyltfönster mot Västra Hamngatan, så det är sällan fyndläge om man säger så.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Typexemplet på ett ställe där man inte handlar klockor om man är "initierad".

Varför inte? För du har billigare och bättre alternativ överallt.
 

Reverso

Panerai
Som titeln lyder, är det någon som har någon erfarenhet av Börjessons guld i Göteborg? Har passerat nästan dagligen och bara trott det var en antikaffär och hajade till häromveckan när jag såg att de även hade en salig blandning av begagnade ur.
Dessvärre saknar jag kunskap nog för att bedöma både skick och prisvärdhet på de ur som säljs. De har en hemsida också där det verkar vara samma utbud som i affären.
Någon KSare som handlat där och blivit nöjd eller missnöjd?


Jag har inte varit på Börjessons, men en liknande företeelse hände mig för någon månad när jag spatserade runt Järntorget, närmare bestämt när jag gick förbi Linnégatan 3 "B S Guld & Antik" och såg att de hade en del Rolexklockor i skyltfönstret. Gick dock aldrig in och tittade, nån som vart där?
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Jag köpte en Omega Genève Automatic i 18k guld från Börjessons Guld för något år sedan till ett bra pris (betydligt lägre än priserna på Chrono 24) som jag är mycket nöjd med. Dock verkar de ha höjt priserna en del på motsvarande klockor nu och priserna är generellt höga som tidigare konstaterats.
Kan rekommendera Beso Ur i Antikhallarna (begränsade öppetider) som har helt OK priser. Deras klockor tenderar dock att sälja slut väldigt fort efter att de fått in dem
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Jag har inte varit på Börjessons, men en liknande företeelse hände mig för någon månad när jag spatserade runt Järntorget, närmare bestämt när jag gick förbi Linnégatan 3 "B S Guld & Antik" och såg att de hade en del Rolexklockor i skyltfönstret. Gick dock aldrig in och tittade, nån som vart där?
Jag har varit inne en gång för att titta på en Speedy med 371-verk. Ägaren triggade inga köpkänslor hos mig. Han hade en överlägsen attityd från start och blev irriterad när jag frågade om klockans historik.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Som titeln lyder, är det någon som har någon erfarenhet av Börjessons guld i Göteborg? Har passerat nästan dagligen och bara trott det var en antikaffär och hajade till häromveckan när jag såg att de även hade en salig blandning av begagnade ur.
Dessvärre saknar jag kunskap nog för att bedöma både skick och prisvärdhet på de ur som säljs. De har en hemsida också där det verkar vara samma utbud som i affären.
Någon KSare som handlat där och blivit nöjd eller missnöjd?
Jag har varit inne en gång och tycker att han som driver stället var mycket trevlig och lätt att prata med. En riktig entusiast! Fast med väl saftiga priser...
 

Reverso

Panerai
Jag har varit inne en gång för att titta på en Speedy med 371-verk. Ägaren triggade inga köpkänslor hos mig. Han hade en överlägsen attityd från start och blev irriterad när jag frågade om klockans historik.

Tack för att du delar med dig av din erfarenhet, ska se till att undvika dem om det är på det viset! :)
 
Topp