Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Erfarenheter av Certina Action Diver Precidrive Grön

Diskussion i 'Diskussion' startad av Zcorp, 13 maj 2016.

1. Zcorp
    Trådstartare

Zcorp Bonde

Från:
    08
    Tjena
    Har under en vecka lånat en kollegas Rolex Hulk och har verkligen fastnat för att skaffa en grön dykarklocka. Just nu är hulken inte inom min budget, men är planerad att köpa vid ett senare tillfälle.

Är det någon på forumet som har en Certina ds action diver c032.410.11.091.00 grön quartz som kan berätta om era erfarenheter med klockan? Jag är mest inne på automatiska klockor men kan tänka mig att köra quartz en stund.

Tack på förhand

2. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
    Precidrive ska vara riktigt bra quartz, har jag förstått. Jag har dock den automatiska DS Action. Snyggare också, även om den inte finns i grönt.

3. MadeofChicken

MadeofChicken Stadsbo

Har klämt ganska mycket på denna modell. Grymt härlig. Skön och gedigen länk, 40mm, tunn samt den har keramisk ring, och så ligger den runt 5k? Mam får grymt mycket för pengen. Cool sommardinka, kör!

4. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Jag har läst någonstans att precidrive-verken ska vara sjukt känsliga mot stötar.

5. Zcorp
    Trådstartare

Zcorp Bonde

Från:
    08
    Har också hört att uret ska vara bra.
    Har också kollat på de automatiska, mest den blåa. Men har en hel del blåa klockor redan och har fastnat lite för grönt.

Ja den ligger mellan 4500 till 5500 om man köper den på nätet eller i butik.

Jaha, på vilket sätt?

6. Andyrew

Andyrew Stadsbo

Keramisk ring? Verkligen?

7. Lundgren

Lundgren Borgare

Sjukt känslig låter skumt! Det är ju en quartz och borde därmed klara av stötar bättre än en mekanisk klocka!?

8. Casual Bum

Casual Bum Stadsbo

Ryktet gör gällande att såna här trådar blir bättre med bilder ;)
    image.jpeg

Jag vill förövrigt också ha en kollega som lånar ut en Hulk i en vecka eller två :)

Holy diver och Guden gillar detta.
  9. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Jag håller med, men så är det. Har t o m för mig att det står i manualen. Ska om jag kan hitta ngn källa som förklarar orsaken.

10. Lundgren

Lundgren Borgare

Åfan, ja det hade varit intressant att få en förklaring varför det är så? Har det något att göra med att den ska klara +-10sek per år, något som är lite känsligt pga det?

11. Andyrew

Andyrew Stadsbo

Hittade den billigt i USA, kanske kan bli en schysst sommarklocka. Fattar inte varför de inte även har en automat, datumplaceringen är cleanare, bättre storlek, snyggare visare... Plus grön :eek::D

12. mackman

mackman Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Har tappat min ds2:a i backen, drämt ner den i poolen, smällts in och smakat på tegelväggar, huggit ved, hamrat osv. Och min diffar fan inte mer än -6 sekunder per år!

Jaggis och Lundgren gillar detta.
  13. Anti

Anti Stadsbo

Från:
    08
    Glycine Combat Sub har väl nån modell i grönt också?

Edit: Det har dom!

greendivere.jpg

14. Zcorp
    Trådstartare

Zcorp Bonde

Från:
    08
    Tack för alla kommentarer, suget blev ju inte mindre nu precis :)

Mårtenssons ur Brookfield