• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Erfarenheter av Hamilton seaview?

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av denna? Riktigt snygg är den i alla fall.
n6Opydw.jpg

(bilden lånad från nätet)
 

Camo00

Patek
Ja det har vi alltid här! :)

Har själv inte haft nån Hamilton ännu men varit väldigt sugen många gånger. Tycker de gör cleana modeller...

Märket ägs ju av Swatch Group och har väl egentligen ingen koppling längre till märkets historia, så det känns väl inte jättespännande.

Urverken är såvitt jag vet standard-ETA, även om man är kass på att tala om detta. Men om Breitling kan ta 10x mer för en klocka med samma verk känns det rätt ok ändå..?

Summan är väl att jag kan tänka mig flera av Hamiltons modeller då de känns prisvärda, pålitliga och en clean design...
Lycka till med ev köp! :)
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
För mig är Hamilton ett pålitligt märke.
Modellen i fråga var dock ingen favorit - men utan vridring och med större tavla/glas, DÅ däremot....:)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hej!
Har en Hamilton Navy Khaki GMT som beater, och har haft den i 7-8 år. Inga problem än så länge!
P9110019.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har haft några Hamilton. Som nämns ovan så är det ju "bra" klockor, de jag har haft har varit oklanderliga rent kvalitetsmässigt (de har tickat på, varit hyfsat komfortabla och känts hyfsat gedigna). Jag tycker däremot att de är rätt tråkiga...designmässigt kan de se coola ut på bild men IRL så tröttnar man lite på designen. Oklart varför och det är ju strikt subjektivt...

Personligen tycker jag att ex Glycine smiskar hårdare (de är ju i ungefär samma prisklass, Glycine kanske är lite dyrare) som har både historian och klassiska modeller (Airman-serien).

Men köp en Hamilton och testa....betala inte för mycket bara... ;)
 
Topp