• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Erfarenheter av Hamilton X-wind

Hej på er!

Jag har fattat tycke för Hamiltons X-wind kronograf, den har det där "håll käften" utseendet och ett Valjoux 7750 verk vilket tilltalar mig. Kan köpas från www.creationwatches.com för ca 6500.

Jag undrar om det är någon på forumet som haft en eller klämt på en och vad uppfattningen är. Är den lika gedigen som den ser ut? Hur står sig Hamilton mot övriga tillverkare i prisklassen?

/Lars
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Prismässigt ligger den ju kanon där med det verket. Jämför man med Sinn som har samma verk (Sinn 103), så kostar Sinnen det dubbla. Har dock aldrig klämt på en Hamilton, så kvaliteten kan jag inte uttala mig om.
 

JayJay

Rolex
Priset är det ju absolut inget fel på. Dock är jag ju för egen del inte särskilt förtjust i varken utseende eller storlek. Men om du gillar den så köp.... är ju som sagt billig för vad det är.
 
Ja priset är ju riktigt bra och jag kan erkänna att jag tyckte också att den var ful som stryk när jag såg bilder på den för första gången. Sen dess har den växt på mig och jag saknar en klocka i den storleken.

Att JCVD sportar den gör i mitt tycke inte saken sämre :)

swatch_group_hamilton_and_jean_claude_van_damme.jpg


Här fanns en snubbe som tagit bra egna bilder: http://forums.watchuseek.com/f71/new-pictures-my-hamilton-x-wind-145683.html
 
Topp