• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Erfarenheter av Oris TT1

Emil_G

f.k.a hastkista
Denna klocka har tilltalat mig ett tag, storleken är helt rätt och verkar ha bra rykte i klocknördkretsar.
Så hur är den i verkligheten? Har själv inte hanterat en så ägare till nämnda klocka får gärna göra sig hörda.
Lever den upp till ryktet i byggkvalitet, prisvärdhet osv?
 
Jag äger varianten "Der Meistertaucher" och är helt klart nöjd med den. Den är snygg och känns klart rejäl. Sedan är det lite roligt med att det är en regulatormodell.

Har dock just fått byta ut kronan som hade gängpajjat.
 

naggge

Panerai
Har ägt ett gäng olika TT1or och har varit toknöjd med allihopa. Något klumpig länk och faktumet att den är integrerad drar också ner betyget lite. Men det är helt klart väldigt mycket klocka för pengarna och jag kan inte annat än rekommendera!
 

Emil_G

f.k.a hastkista
Du säger att länken är klumpig, men är den obekväm? En nackdel är ju som sagt att man är hyfsat låst vid länken.
 

Holken

Panerai
Hur är det med erfarenheten av tt1 diver? Någon som har en? Isf vilken och är du nöjd? Väldigt sällan man ser någon här på forumet.
Jag är småsugen på en dykare nu till våren och TT1 känns som ett bra alternativ. Den är lite fulsnygg på något sätt. Speciellt regulatorn gillar jag, lite roligare än den vanliga.
Någon som har förstått sig på vilka som har kronan kl3 och vilka som har den kl4??
Slänger in några bilder för att få fart på mobben!!!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Topp