Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Erfarenheter av Oris TT1

Diskussion i 'Diskussion' startad av Emil_G, 22 november 2013.

1. Emil_G
    Trådstartare

Emil_G f.k.a hastkista

Denna klocka har tilltalat mig ett tag, storleken är helt rätt och verkar ha bra rykte i klocknördkretsar.
    Så hur är den i verkligheten? Har själv inte hanterat en så ägare till nämnda klocka får gärna göra sig hörda.
    Lever den upp till ryktet i byggkvalitet, prisvärdhet osv?

2. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Finns ju massvis av olika TT1or så vilken är det du är sugen på?

3. Tobias Åkeblom

Tobias Åkeblom Bonde

Från:
    Luleå
    Jag äger varianten "Der Meistertaucher" och är helt klart nöjd med den. Den är snygg och känns klart rejäl. Sedan är det lite roligt med att det är en regulatormodell.

Har dock just fått byta ut kronan som hade gängpajjat.

4. naggge

naggge Friends of KS

Har ägt ett gäng olika TT1or och har varit toknöjd med allihopa. Något klumpig länk och faktumet att den är integrerad drar också ner betyget lite. Men det är helt klart väldigt mycket klocka för pengarna och jag kan inte annat än rekommendera!

5. Emil_G
    Trådstartare

Emil_G f.k.a hastkista

Du säger att länken är klumpig, men är den obekväm? En nackdel är ju som sagt att man är hyfsat låst vid länken.

6. Emil_G
    Trådstartare

Emil_G f.k.a hastkista

Inte chrono och inte meister, annars ser det mesta bra ut.

7. naggge

naggge Friends of KS

Nej den är inte obekväm, ser mest lite stor och klumpig ut.

8. Holken

Holken Stadsbo

Hur är det med erfarenheten av tt1 diver? Någon som har en? Isf vilken och är du nöjd? Väldigt sällan man ser någon här på forumet.
    Jag är småsugen på en dykare nu till våren och TT1 känns som ett bra alternativ. Den är lite fulsnygg på något sätt. Speciellt regulatorn gillar jag, lite roligare än den vanliga.
    Någon som har förstått sig på vilka som har kronan kl3 och vilka som har den kl4??
    Slänger in några bilder för att få fart på mobben!!!

image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg

Mårtenssons ur Brookfield