• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Erfarenheter av Sinn EZM13?

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Är det någon här som har erfarenhet av Sinn EZM13? Har klämt lite på den och den verkar ju riktigt fin med många härliga tekniska lösningar men jag undrar lite om någon har mer att säga om den som vardagsklocka?

/Henrik

Sinn-EZM-13-2.jpg

(Bild lånad från ablogtowatch)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Rätt ovanlig skulle jag säga.
Sålde just bort min Sinn 757 som formligen dignade av tekniska lösningar; tegimenterad, torrhetskapseln, antimagnetisk, temperaturtålig och WR 200m. Dessutom väl inom COSC. Den var riktigt trevlig. Utan att veta skulle jag tro att du kan förvänta dig lika mycket av denna. Egentligen ännu mer eftersom det är en EZM.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Tyvärr, jag har ingen info om klockan annat än att jag sett klockan på Sinns hemsida och varit supersugen på den. Sinn är ju duktiga på tekniska lösningar men det som jag tycker är lite tråkigt är att de kör med Sellita- och ETAverk. Det är naturligtvis inget fel med det men för de pengarna skulle jag önska inhouseverk. För mig är just detta viktigt och därför har det aldrig blivit något Sinnköp.
vän av ordning kan ju verkligen fundera över varför jag då har köpt en Tudor? Har inget bra svar på det ;)
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Ja, det där med Sellita är lite dubbelt tycker jag. Min U1 har Sellita och i det fallet tycker jag det är rätt smidigt eftersom den enkelt går att serva lite varstans. När det gäller EZM13 måste den ändå in till Sinn för service i och med den gasfyllda boetten. Så där skulle man kunna välkomna något mer spännande i urverksväg, men samtidigt skulle det förstås skjuta iväg priset en hel del. Så kontentan för mig blir nog ändå att Sellita är helt OK här.

Måste nog in och klämma på den i morgon igen. Jag har varit några vändor till Eriksons Urhandel men inte slagit till än. Kanske dags nu?

/Henrik
 
Topp