Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Erfarenheter av Sinn EZM13?

Diskussion i 'Diskussion' startad av hemingway1999, 17 oktober 2015.

Taggar:
  1. hemingway1999
    Trådstartare

hemingway1999 Friends of KS

Är det någon här som har erfarenhet av Sinn EZM13? Har klämt lite på den och den verkar ju riktigt fin med många härliga tekniska lösningar men jag undrar lite om någon har mer att säga om den som vardagsklocka?

/Henrik

(Bild lånad från ablogtowatch)

Chuck och _jonte gillar detta.
  2. hemingway1999
    Trådstartare

3. ironcastle

ironcastle Borgare

Från:
    Söder om Stan
    Rätt ovanlig skulle jag säga.
    Sålde just bort min Sinn 757 som formligen dignade av tekniska lösningar; tegimenterad, torrhetskapseln, antimagnetisk, temperaturtålig och WR 200m. Dessutom väl inom COSC. Den var riktigt trevlig. Utan att veta skulle jag tro att du kan förvänta dig lika mycket av denna. Egentligen ännu mer eftersom det är en EZM.

4. Moorflax

Moorflax Friends of KS

Från:
    Norberg
    Tyvärr, jag har ingen info om klockan annat än att jag sett klockan på Sinns hemsida och varit supersugen på den. Sinn är ju duktiga på tekniska lösningar men det som jag tycker är lite tråkigt är att de kör med Sellita- och ETAverk. Det är naturligtvis inget fel med det men för de pengarna skulle jag önska inhouseverk. För mig är just detta viktigt och därför har det aldrig blivit något Sinnköp.
    vän av ordning kan ju verkligen fundera över varför jag då har köpt en Tudor? Har inget bra svar på det ;)

5. hemingway1999
    Trådstartare

Ja, det där med Sellita är lite dubbelt tycker jag. Min U1 har Sellita och i det fallet tycker jag det är rätt smidigt eftersom den enkelt går att serva lite varstans. När det gäller EZM13 måste den ändå in till Sinn för service i och med den gasfyllda boetten. Så där skulle man kunna välkomna något mer spännande i urverksväg, men samtidigt skulle det förstås skjuta iväg priset en hel del. Så kontentan för mig blir nog ändå att Sellita är helt OK här.

Måste nog in och klämma på den i morgon igen. Jag har varit några vändor till Eriksons Urhandel men inte slagit till än. Kanske dags nu?

/Henrik

6. Dixie

Dixie Friends of KS

Från:
    Skåne men bor i Gbg
    På en sådan här köttig klocka tycker jag inhouse är att ta i. Här ska det va en redig gammal traktormotor som driver i genom leran och aldrig tröttas ut.

@Mattias Hedlin och @hemingway1999

Chuck, Moorflax och hemingway1999 gillar detta.
  7. hemingway1999
    Trådstartare

Du har defintivt en poäng! Så känns för övrigt min U1:a. Som en redig gammal traktor.

/Henrik

Dixie gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield