• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Erfarenheter, dela med er! Ämnet: handla utomlands!

Sebastian

Breitling
Har inte riktigt hittat någon tråd, eller annan information om att handla utomlands. Med utomlands riktar jag mig mot landskapen utanför EU där tull och moms gäller.

Har handlat 100tals gånger utomlands, visserligen mindre grejer. Men också stora, riktigt stora grejer som då fått åka på ena ordentliga käftsmällar på gränserna till Sverige med fina extra lappar i brevlådan.

Kan inte bara vara jag som fått upp ögonen för Amazon? Priserna är ju billigare än rea!
Hur har det sett ut för er när ni handlat klockor från Amazon.com? Då syftar jag på diverse olika avgifter som ni åkt på, tull, moms, taxes o allt vad det kan va. Eller har ni rent av åkt rakt igenom?

Har fått lära mig ta slutgiltiga priset x1.3 så får man slutsumman på ett ungefär med tull & moms. Sedan ska inte postens fasta avgift på 100kr glömmas.

Ser fram i mot och höra era erfarenheter, gissar att ett flertal av er beställt från Amazon och andra siter från Staterna och Asien.

Share your experience!

Mvh Sebastian :)
 
Topp