• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Erfarenheter Uniform Wares?

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Hjälper en kollega att hitta en klocka till sin man i present.
Hon föreslog en stilren pvd kronograf från uniform wares.
Någon som har erfarenhet från detta märke?
Verkar vara ett design microbrand som kör på ETA Quartz. Men hittar knappt något om klockorna. Vad säger ni?

Tycker kanske de ligger lite högt i pris och att man då kan hitta annat motsvarande de 800€ den kostar.

Något annat märke som liknar detta?
image.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Hjälper en kollega att hitta en klocka till sin man i present.
Hon föreslog en stilren pvd kronograf från uniform wares.
Någon som har erfarenhet från detta märke?
Verkar vara ett design microbrand som kör på ETA Quartz. Men hittar knappt något om klockorna. Vad säger ni?

Tycker kanske de ligger lite högt i pris och att man då kan hitta annat motsvarande de 800€ den kostar.

Något annat märke som liknar detta?
image.jpg

Hur stor är den? Ser gigantisk ut eller är det bara bandet som är smalt?
 

F-L-P

Panerai
Hjälper en kollega att hitta en klocka till sin man i present.
Hon föreslog en stilren pvd kronograf från uniform wares.
Någon som har erfarenhet från detta märke?
Verkar vara ett design microbrand som kör på ETA Quartz. Men hittar knappt något om klockorna. Vad säger ni?

Tycker kanske de ligger lite högt i pris och att man då kan hitta annat motsvarande de 800€ den kostar.

Något annat märke som liknar detta?
image.jpg


Mycekt som ser väldigt fel ut i den där designen. tycker att bandet är aldeles för smalt, subdialsen är ihop pressade i mitten och datumet sitter typ mitt på tavlan. känns som om de har använt ett för litet urverk, dock är ju visarna långa vilket är ett plus designmässigt men kan kanske vara så att de egenligen är lite för stora för verket... spekulerar bara iofs..

Påminner ju om junghans max bill cronoscope. dyrare men roligare enligt mig. vill minnas att junghans släppte någon PVD ganska nyligen, kanske kan vara något..
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Den tilltalade inte mig alls, känns som att det finns roligare saker för den pengen. Har tyvärr inget vettigt förslag att komma med själv.
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Mycekt som ser väldigt fel ut i den där designen. tycker att bandet är aldeles för smalt, subdialsen är ihop pressade i mitten och datumet sitter typ mitt på tavlan. känns som om de har använt ett för litet urverk, dock är ju visarna långa vilket är ett plus designmässigt men kan kanske vara så att de egenligen är lite för stora för verket... spekulerar bara iofs..

Påminner ju om junghans max bill cronoscope. dyrare men roligare enligt mig. vill minnas att junghans släppte någon PVD ganska nyligen, kanske kan vara något..

Jag kan hålla med. Design är ju rätt ofta subjektivt dock...
De verkar helt fastnat för designen. Tyvärr hade inte jag heller några bra förslag i samma prisklass.
Ville mest försäkra mig om att det inte var ett struligt märke...
 

Veratio

Cartier
Alltid grymt svårt när folk som vet att man är klockintresserad frågar om råd.

Var köper man en GANT-klocka billigast? Tja... det är nog bättre att fråga någon annan då.

Alternativt: Nu är det dags för mig att köpa/ge bort en riktigt fin klocka. Budget: 3 000 kr. Det gör det inte superenkelt.

Jag har börjat svara lite otrevligt, men ändå korrekt, att om det handlar om klockor under 10 000 kr har jag inte så bra koll, då är det bättre att kolla i närmsta butik och ser vad man fastnar för.

För övrigt var den där Uniform Wares klockan inte snygg. :)
 

F-L-P

Panerai
Jag kan hålla med. Design är ju rätt ofta subjektivt dock...
De verkar helt fastnat för designen. Tyvärr hade inte jag heller några bra förslag i samma prisklass.
Ville mest försäkra mig om att det inte var ett struligt märke...


Skulle vara om de har satt på för långa visare då så att verket inte orkar dra dom, men är som sagt spekulation..

Mest för sakens skull då: Cronoskope verkar ligga på cirka 18000:- Vilket jag gissar är åt helvete för mycket.
fancybox_b218_max_bill_new_14.jpg



Men finns en kvarts som ser trevlig ut för ca 6000:-
041_4465.00.png
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Skulle vara om de har satt på för långa visare då så att verket inte orkar dra dom, men är som sagt spekulation..

Mest för sakens skull då: Cronoskope verkar ligga på cirka 18000:- Vilket jag gissar är åt helvete för mycket.
fancybox_b218_max_bill_new_14.jpg



Men finns en kvarts som ser trevlig ut för ca 6000:-
041_4465.00.png
Bra tips!
Möjligt att kronograf inte är viktigt. Den var riktigt snygg quartzaren.
 
Topp