• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Erik Karlsson. Klockbedragare?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
P

Philippe Stern

Guest
VARNING! KÖP ALDRIG EN ROLEX FRÅN NÅGON SOM HETER ERIK KARLSSON OM DU INTE VET VEM DET ÄR.

Den flippade tråden "Rolex Submariner, fake? (bilder)" har stängts.

Sammanfattning:
Filip köpte en klocka. Säljare var en Christoffer via Tradera. Klockan postades. Visade sig vare fejk. Stor debatt här. Filip fick tillbaka sina pengar från Christoffer. Men mail gick till en Erik Karlsson. Christoffer sa att Erik hämtat klockan och lurat Filip. Christoffer sa sig blivit av med äkta Rolex samt betalat tillbaka de 30 000 kr han fick av Erik till Filip. Christoffer hävdar sin oskuld. Filips sambo och mamma reggar konto på KS och försvarar honom.

Vad Christoffer glömde berätta är att hans pappa heter Erik Karlsson. Paketet postades i närheten av Eriks bostad till köparen. För mig är nu fallet avslutat.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Erik Karlsson? Kolla, han har bevisligen Christoffers (eller vem fan det var) Rolex.. Förlåt kunde inte låta bli

ImageUploadedByTapatalk1422394504.313562.jpg
 

TB12

Cartier
Lägnst ner på ditt meddelande till höger om ditt namn finns det nog en knapp som det står ändra på? Men jag med mina 10 inlägg är ju knappast någon expert än så vågar inte lova något!
 

Galaxy

Rolex
Fan vad du är velig... velar fram och tillbaka mellan newstick som skyldig, Christoffer som skyldig, Erik som skyldig, alla är skyldiga, Christopher är Erik, Filip är Erik... För några timmar sen skrev du att Christopher förmodligen inte var skyldig ändå, har du några konkreta bevis på att Erik skulle vara Christophers pappa annat än att klockan skickades i närheten, eller är det ännu en av dina konspirationsteorier? Dumt att hävda det med sådan stor säkerhet i tråden annars.
 
P

Philippe Stern

Guest
Fan vad du är velig... velar fram och tillbaka mellan newstick som skyldig, Christoffer som skyldig, Erik som skyldig, alla är skyldiga, Christopher är Erik, Filip är Erik... För några timmar sen skrev du att Christopher förmodligen inte var skyldig ändå, har du några konkreta bevis på att Erik skulle vara Christophers pappa annat än att klockan skickades i närheten, eller är det ännu en av dina konspirationsteorier? Dumt att hävda det med sådan stor säkerhet i tråden annars.
Ja, det har jag. Kom fram precis innan tråden stängdes.
 
P

Philippe Stern

Guest
OBS! Jag skriver frågetecken efter klockbedragare. Han är inte dömd än.

Jag skriver att C glömt nämna att hans pappa heter Erik Karlsson. Jag skriver inte att det är den samma som skurk-Erik.

Personligen är jag övertygad om vad som hänt. För mig är som sagt fallet avslutas.
 

hedbrg

Panerai
Philippe har varit övertygad om vad som hänt ett tjugotal gånger nu, sett från en betraktares sida bara vilda spekulationer då han inte lämnat en tillstymmelse till källa för sina de facto ganska grova anklagelser. Stäng tråden innan vi får 30 sidor kaoz till.
 
P

Philippe Stern

Guest
Jo, glömde säga en sak. Den där Christoffer har också, kanske via en slump, Erik som ett av sina förnamn. Snacka om spooky.
 
P

Philippe Stern

Guest
Flaskback-nivå på dig, ta och kamma dig.
Släpp det här nu, du svamlar bara en jävla massa skit och undvik göra det i fortsättningen och speciellt i den här tråden.

Ok. Nu släpper jag det. Men varför tycker du det är fel att spåra upp en bedragare som blåser folk på KS?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp