• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ERIKSON URHANDEL i Sundbyberg

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Bästa Klocksnackare,

Som medlem i KS sedan dess start blev det så dax att fördjupa/utveckla vår medverkan. Några av er känner till oss sedan tidigare, till er andra så har ni all tid i världen att lära känna oss och vad vi står för.

Jag och mina fyra medarbetare, Catrine, Fredrik, Stina och William har 90 års erfarenhet i branschen. Butiken har varit i min ägo sedan april 1988 och ett roligt faktum är att butiken varit officiell återförsäljare av Omega sedan start den 19 maj 1923. Inte nog med det, butiken har legat på exakt samma plats sedan dess.

Mitt första Basel var våren 1989, en mässa som på inga sätt kan liknas med dagens uppvisning. Många av de absolut exklusivaste märkena presenterades väldigt enkelt. Träffade George Daniels (Co-Axials skapare), Jean-Clude Biver (Blancpains re-grundare och idag leder Tag Heuer) och Helmut Sinn (Sinns grundare) på mässan, alla tre gav gav ett starkt intryck. När Breitling nyintroducerades 1988 var vi en av de första återförsäljarna i Sverige.

Flertalet märken har under årens lopp passerat förbi, däribland Glycine som vi fortfarande gillar.
Tre av våra märken är vi ensamma om i Sverige, tyska Sinn, schweiziska Graham och schweiziska Anonimo. Sinn sedan 18 år tillbaka och Graham sedan 10 år.

När Mikael och Krister skulle starta upp sitt nya svenska klockmärke Sjöö Sandström var vi deras allra första återförsäljare. Några roliga minnen var när vi fick möjlighet att sälja den Chronolink som unikt tagits fram till DIs 20 års jubileum 1996.

Sedan tog vi även fram tre unika damur baserade på Royal Steel Lady i stål/guld.
Förutom Omega, Breitling, Graham, Sinn, Anonimo och Sjöö Sandström består vår sortiment av Tag Heuer, Rado, Tissot och Swatch.

I winders och förvaringsboxar har vi Rapport och Modalo. Vårt bandmärke är Hirsch och Whatchs färgglada perlonband.

Du kan följa oss på Instagram, Facebook, Google My Business och Linkedin där vi dagligen lägger upp nyheter/bilder/inlägg. Utöver detta mailar jag ut nyhetsbrev när anledning finns, vill du erhålla detta, ge mig din mailadress så lägger jag upp dig, [email protected].

Med dessa rader hälsar vi er Alla varmt välkomna till oss!
 
Senast ändrad:

JesperO

Rolex
Trevlig hälsningsinlägg!
Det är då illa att ni skall bo så lång bort... har hört så gott om er och skulle gärna besöka men är man någon gång i Stockholm mot all förmodan så är man ännu mindre i Sundbyberg.... :)
Hade gärna klämt och känt på lite Sinn...
 

Heritage

Omega
Köpte Sinn till mina 2 grabbar för några månader sedan direkt från Sinn och det bar sig inte bättre än att det blev strul med en av dem efter ett tag. Gick flera minuter fel på ett dygn. Visade sig senare bero på magnetism för de som nu undrar. Eftersom min ena grabb bor i Stockholm besökte han Erikson. De hjälpte till med att skicka till Sinn i Tyskland. Grabben fick ett mycket trevligt och tillmötesgående bemötande och det hela sköttes på absolut bästa sätt. De ska ha all cred för det. Kommer att ha det i åtanke vid nästa "anfall av klockbegär";)
 
Då jag knappt fick kliva in genom dörren vid mitt senaste besök hos den gamla forumsponsorn, så valde jag att ta kontakt med Eriksons Urhandel istället då jag fått i uppdrag av min käre mor att ragga tag i en winder. Ringde och pratade med Filip som var grymt trevlig och hjälpsam på alla sätt och vis!

Så en winder får dom iaf sålt innan jul pga av deras banner här på KS ;)
 
Topp