• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ERIKSON URHANDEL Nytt märke

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Bästa Klocksnackare,
Det är inte ofta, men nu är det dags för ett nytt märke i butiken vilket vi tycker kommer komplettera redan befintligt sortiment.
Det nya märket är italienska Anonimo, tillverkade i Schweiz.
Märket är 20 år i år och grundades av killarna som köpte Officine Panerai av italienska staten och sedemera sålde märket vidare till Richemont Group.
Kollektionen är tight och består av två familjer, Nautilo och Militare, totalt ca. 24 modeller. I familjen Militare återfinns en analog kollektion och en kronograf kollektion.
Verken som nyttjas är från Sellita SW300 Dubois Depraz 2035M, SW260-1 och SW 200-1. Prisbilden är från ca. 20.000.- till ca. 38.000.-.
Matrialen i boetterna är stål, PVD svart stål och Brons, blandat eller enbart en av dem. Vattentäta och med en diamater om ca. 43mm.
Flertalet läderband, moccaband och gummiband finns som tillval.
På Mini Basel 2017 kommer Anonimo att visas upp i sin helhet av Roberto Bernasconi som är försäljningschef på märket. Så till er som kommer besöka eventet kommer ni få all möjlighet att bekanta er med vårt nya märke.
www.anonimo.com
Vi har premiär i butiken med Anonimo mitten av juni!
Till er som kommer till Mini Basel 2017 önskar jag er Alla Varmt Välkomna och till Alla er andra, Varmt Välkomna till butiken!
MVH
Richard Dahlgren
 
Hade absolut ingen aning om den här märket. Hade jag Sökt på Google själv så trodde jag att det är "bara en ny" företag/klock märke. Billigt kvalite och inget märkvärdig.

Fast inget som tilltalar mig men kul för Svenska marknaden att det finns AD som tar in nya klockor/märken
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt kul! Ångrar bittert (nåja...) att jag flippade iväg Anonimon jag hade...den var cool!

IMG_5220.JPG


(Lånad bild, men det är bild på det exemplaret jag hade.)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag gillar den här...snygga dubbla stavindex 12, 16 och 20.
Det är riktigt synd bara att klockorna endast visas ovanifrån på hemsidan. Man vill ju även se profil, krona, spänne och baksida för att kunna få en komplett bild. Det ingår dessutom både gummi och nato, och då vill man ju gärna se bild på klockan med nato också.

04b6631203230292708f4c0bef32a4b7_433x630_100_1484152083_crop.png
 
Topp