• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ERIKSON URHANDEL Nytt märke

MAIN

Cartier
Ja, hemsidan kunde vara mer informativ.

Håller med. Den där versionen ser riktigt bra ut, det är den som har gjort störst intryck på mig som en tänkbar fungerande vardagsklocka :)

Om jag minns rätt är boetten skiktad i olika material: stål och PVD? Ser fräsigt ut.
 

MAIN

Cartier
Ojj, det var generöst, tack för erbjudandet :):)

Den klocka som främst känns intressant för mig är Nautilo Sailing Edition. Men det är inte aktuellt nu under sommaren. Tror jag ... he he.

Bronsklockorna vågar jag mig inte på pga jag inte vill ha materialet mot huden, även om designen verkar läcker!

Jag får svänga förbi Eriksson UR vid tillfälle och prova en Sailing Edition, om de tar in den. De har premiär på märket i mitten av juni :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Var inne hos Erikson idag för ett litet Sinn-ärende och fick möjlighet att prova ett par Anonimo. Jag tror att de har fått in snudd på samtliga modeller nu i butiken.

Min favorit var en i brons med en fantastisk djupblå tavla och röda detaljer på tavla och visare. Är väldigt förtjust i dubbelindex 12, 16 och 20.

IMG_20171003_134313.jpg


Den svarta och blå på de sista bilderna har handslipade tavlor, så varje tavla är unik. Lite som JLC's meteroittavlor :) Den blå skiftar väldigt beroende på betraktningsvinkel.

IMG_20171003_134427.jpg

IMG_20171003_161723.jpg


IMG_20171003_161713.jpg

IMG_20171003_134313.jpg

IMG_20171003_134408.jpg
 
Topp