Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

ersättningsverk Eta?

Diskussion i 'Vintage' startad av Ragge, 1 oktober 2014.

1. Ragge
    Trådstartare

Ragge Stadsbo

Tog hem en kompis klocka han fått efter sin far. Batteriet har läckt och han har varit och hört om han kunde få ett nytt verk men fått nekande svar. Batteriet satt fortfarande kvar och det såg/ser illa ut, men det var torrt. Och tursamt nog har den legat med tavlan upp. Jag putsade upp vad jag vågade med tops och lite sprit runt batteriets ytor och otroligt nog gick den. Hur och hur länge får vi se.
    Det sitter ett Eta 940 111 verk i den och det verkar faktiskt att vara väldigt svårt att hitta. Eta gör ju massor av verk och det borde väl finnas någon form av "best fit" någonstans men hittar inte. Någon som har nåt tips? Eller rent av ett verk? Longines, Certina och Zodiac verkar använts sig av det. Kanske den fortsätter gå, men en backup vore trevligt. Btw heter klockan Golan och graverad 1982.

20141001_231934.jpg

2. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Helt otroligt att du fick i gång klockan igen! Ser ju ut som en smärre härdsmälta skett i urverket :D

Chuck gillar detta.
  3. Ragge
    Trådstartare

Ragge Stadsbo

[quomene="vonhall, post: 653072, member: 142"]Helt otroligt att du fick i gång klockan igen! Ser ju ut som en smärre härdsmälta skett i urverket :D[/quote]
    Ja, men jag är rädd att det är högst tillfälligt.

vonhall gillar detta.