• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ersättningsverk Eta?

Ragge

Cartier
Tog hem en kompis klocka han fått efter sin far. Batteriet har läckt och han har varit och hört om han kunde få ett nytt verk men fått nekande svar. Batteriet satt fortfarande kvar och det såg/ser illa ut, men det var torrt. Och tursamt nog har den legat med tavlan upp. Jag putsade upp vad jag vågade med tops och lite sprit runt batteriets ytor och otroligt nog gick den. Hur och hur länge får vi se.
Det sitter ett Eta 940 111 verk i den och det verkar faktiskt att vara väldigt svårt att hitta. Eta gör ju massor av verk och det borde väl finnas någon form av "best fit" någonstans men hittar inte. Någon som har nåt tips? Eller rent av ett verk? Longines, Certina och Zodiac verkar använts sig av det. Kanske den fortsätter gå, men en backup vore trevligt. Btw heter klockan Golan och graverad 1982.

20141001_231934.jpg
 

Ragge

Cartier
[quomene="vonhall, post: 653072, member: 142"]Helt otroligt att du fick i gång klockan igen! Ser ju ut som en smärre härdsmälta skett i urverket :D[/quote]
Ja, men jag är rädd att det är högst tillfälligt.
 
Topp