• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ester Watches, skojföretag?

Märkte imorse tillsammans med några i klassen att Ester Watches använt sig felaktigt av bilder tagna av Urmakarskolan, samt bilder de tagit när de varit där på öppet hus och insinuerar att dessa är sina egna.
På bilderna finns jag själv, en av lärarna Robert, samt FP Journe, Philippe Dufour samt ett demonterat Rolex 4130.
Vad anser ni om detta?

image.png


image.png


image.png


image.png


image.png


image.png
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Två svarvar från Urmakarskolan...
image.png
image.png

Bild på en elevs bänk på Urmakarskolan och hans egentillverkade urverk till höger...

image.png


Putin har en esterklocka?
image.png


Dem känns ju helt klart trovärdiga! NOT!

Att den svarven varit en "loyal companion in the workshop for many years" - Ja inte deras "workshop" (Kina?) i alla fall :hilarious:

Ester - the dictarors choice" :D:banghead::facepalm::pirate:

Vad säger man?

24d.jpg
 

Platinum

Cartier
Tycker företaget verkar vara ett stort skämt. Stjäl bilder och sätter ihop egna montage med folk som inte ens bär deras klockor.
Annat jag anmärke på var att under hemsidans URL på Google står fortfarande standardtexten från WP kvar; "Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then start writing!" (Deras metatagg för description är alltså inte utbytt).

Under bilden med Bugattin (och Mo_vlog ?) står det "Anybody who buys a watch for more than 1000$ wants to compensate for something.... Buying a #bugatti is just passion" Detta i sig säger ju någonting om företaget (kanske skulle syssla med bilar i stället) och dessutom så står det på deras hemsida "At ESTER we like watches made with passion." Otroligt motsägande.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Vid googling av de längre citaten leder inget av dem fram till något annat än just Press på easterwatches... Stor humor. Hur man fixar sin egnen PR...
Ser framför mig ett samtal i en krogmiljö:

"Assåååå folk är så lättlurade! Bara starta konton på sociala medier - lägga in snygga bilder på en produkt från Kina med ett koolt Nordiskt namn och klippa in lite kändisar. Sen hitta på citat från tidningar och hemsidor, ingen skulle orka kolla upp det!! Bingo sen har vi en Bugatti för varje veckodag!!!"
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Kreativ marknadsföring som luktar ambitiösa ungdomar i 16-19 årsåldern - innan deras handledare säger till. Alternativt skojare som vill tjäna snabba pengar, men då är det osedvanligt klumpigt gjort.

Kan inte IHU göra något? Det känns som en given sak att "foton från våra lokaler får inte användas i marknadsföringssyfte utan vår tillåtelse"
 
Kreativ marknadsföring som luktar ambitiösa ungdomar i 16-19 årsåldern - innan deras handledare säger till. Alternativt skojare som vill tjäna snabba pengar, men då är det osedvanligt klumpigt gjort.

Kan inte IHU göra något? Det känns som en given sak att "foton från våra lokaler får inte användas i marknadsföringssyfte utan vår tillåtelse"

Herrarna bakom projektet är den sistnämnda. Har talat i telefon med dem och de lär sketjobbiga. Skolan är i full gång på detta.
 
Topp