Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I 2017 års första avsnitt av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi SIHH och Basel!
Det och ett enormt namedroppande av nya och gamla klockmodeller.

Lyssna på podden! >>

Produktionsbolag: Lejon Media

Et par bilder av mine Heuere...

Diskussion i 'Vintage' startad av SpaceCowboy, 13 november 2014.

1. SpaceCowboy
    Trådstartare

SpaceCowboy Ewok

Från:
    Oslo
    Hei alle sammen! Jeg er for sjelden på Klocksnack selv om jeg er nordmann. :) Skal prøve å bedre dette. Vi har jo et klokke-forum i Norge også, er nok oftere der.

Her er noen bilder jeg tok i går kveld av mine to Heuere, tenkte det kunne være av interesse:

Dette er en Heuer Bundeswehr, Valjoux cal. 23, ca. 1970. Disse ble brukt i tjeneste av bl.a. tyske F-104 piloter. Det norske luftforsvaret brukte også disse klokkene, og jeg bytter nok ut denne skulle jeg komme over en slik en.

Jeg er skikkelig fan av de første automatiske kronografene, her representert med en Heuer Autavia 1163, cal. 12. Cal. 12 var jo en forbedring av cal. 11. Fobedringen var i hovedsak bph (19.800 kontra 21.600).

Jeg er forresten også på Instagram hvor jeg legger ut bilder jevnlig (@oortcloud).

Ha en fortreffelig dag alle sammen!

Spincini, Adam-g, paradis och 40 andra gillar detta.
  2. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Riktigt fina!
    Bunden är en favorit, om än för stor för mina handleder.

SpaceCowboy gillar detta.
  3. wundlander

wundlander Tie Fighter pilot

Från:
    Stockholm
    Två underbara klockor. Tummen upp! :)

4. fc2

fc2 Y-Wing pilot

Gillar Bunden! Fina ex båda två.

5. SpaceCowboy
    Trådstartare

SpaceCowboy Ewok

Från:
    Oslo
    Tack så mycket! :)

6. fc2

fc2 Y-Wing pilot

Hur vanliga är Heuer Luftforsvaret i Norge egentligen? Väldigt sällan man ser några öht, bara sett en enda till försäljning någonsin men ni kanske sitter på en handfull Luftforsvaret per person där i väster? Efter Viggen-Lemanian, F.A.P. Daytonan och F.A.P. 2998:an är Heuer Luftforsvaret den mest eftertraktade pilotklockan om du frågar mig. Undantaget den 24 h PP som tillverkades i typ 5 ex.

7. David Eriksson

David Eriksson X-Wing Pilot

Från:
    Stockholm
    Bundeswehr, fullträff. Brukar inte gå igång på Heuer vanligtvis. :)

8. Fixoflex

Fixoflex AT-AT driver

Från:
    Småland
    Bunden måste vara en av det vackraste kronograferna som har sett dagens ljus!

Vilka fina klockor du har där!

9. SpaceCowboy
    Trådstartare

SpaceCowboy Ewok

Från:
    Oslo

Den er ikke vanlig, heller uvanlig. Tror vi entusiaster i Norge har tracket en 7-10 stykker, men det er nok flere. Jeg vet om en veldig rustskadet en i Sverige faktisk, men den er så og si beyond redemption. Selv har jeg to stk i kikkerten som jeg håper å få overta i løpet av... tja... et par år kanskje? :)

Min far var i Luftforsvaret, og jeg husker at pilotene på 70-tallet hadde disse Heuerne. Min onkel som fløy F-5 Freedom Fighter fortalte meg at de fleste pilotene syntes klokka var for stor. De behandlet klokkene veldig stygt også, så de fleste ble totalt ødelagt. I tillegg var man forpliktet å levere klokkene inn etter endt tjeneste. Det er nok derfor det er så få i markedet.

Skulle jeg få fatt i to, er det kanskje noen i Sverige som vil bytte i en Viggen-Lemania? At jeg får tak i to er nok ren ønsketenkning.

Jens, plattfot och Gummo gillar detta.
  10. Marquise

Marquise Rebel soldier

Från:
    Moderlandet
    Oj! Den första var fin. Trodde inte de gjorde sådana klockor gjordes på 70 talet :D

11. hxw

hxw Rebel soldier

Från:
    Trondheim, Norge
    Disse er så utrolig flotte SpaceCowboy !
    (Gi meg en ping hvis du skulle finne på å selge din Bundeswehr ;) )

12. SpaceCowboy
    Trådstartare

SpaceCowboy Ewok

Från:
    Oslo

Hva er det du sier? Har du ikke oppdaget alle de fanastiske klokkene som kom på 70-tallet? :wideyed: You lucky bastard!!!! ;)

13. Korsvold

Korsvold Rebel soldier

Bundeswehren är banne mig perfektion.

14. Mw79

Mw79 X-Wing Pilot

Från:
    Stockholm
    Heuer Bundeswehr är en riktigt trevlig klocka och vad jag kan komma ihåg inte så farligt dyr. Grattis till en grym klocka!