Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ett år av Hans_Delsbo på KS.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Strindberg, 10 januari 2015.

1. Strindberg
    Trådstartare

Strindberg Biskop

I dag firar jag mitt första år som medlem här. Jag har tagit mitt klockintresse till helt nya nivåer, och lärt mig vansinnigt mycket. Jag har köpt och sålt klockor både här och i andra sammanhang, och lärt känna en massa trevliga människor.

Jag har blivit imponerad av den trevliga stämningen och den fantastiska kunskapen här. Jag har skaffat en klocklåda och en tanke om mitt samlande och vad jag gillar.

Jag trodde i somras att jag skulle ta mig in på hyllan efter att det här året gått, men jag har haft för mycket att göra efter sommaren för att kunna skriva inlägg, för jag har försökt hålla en hög nivå (med varierande resultat). Än så länge har jag såvitt jag kommer ihåg inte skrivit ett enda inlägg innehållande bara "Grattis", och jag har hållt min kvot med dubbelt så många likes som inlägg.

Mina klockor är med KS-mått mätt kanske inget att skryta med, men de ger mig mycket glädje.

Mål för 2015:
    *Köpa en klocka av det exklusivare slaget
    *Gå på ett GTG
    *Renovera klart och flytta in så jag hinner skriva här
    *Lära mig att serva manuella urverk

Tack för ett års gott sällskap!

IMG_1832.jpg

Weasel, nissehult, Savagear114 och 27 andra gillar detta.
  2. _jonte

_jonte Friends of KS

Det där fickuret får du gärna visa fler bilder på, ser ju grymt ut! Var är det för nåt? :)

3. Strindberg
    Trådstartare

Strindberg Biskop

Törs inte lägga upp fler, Denke får spel på månfasen...
    Nädå, det är "bara" ett av de ur som ligger och väntar på att få en tråd i vintagedelen. Problemet är att det finns ett par sådana utkast i datorn, och jag tänker hela tiden att de ska bli liiiite bättre...

Denke och _jonte gillar detta.
  4. _jonte

_jonte Friends of KS

Då får jag vänta tålmodigt... :)

5. StarMan

StarMan Friends of KS

Från:
    Västerbotten
    Tack för trevlig läsning! Kul att ha nån som har koll på fickur här på forumet. Hur ser din klocklåda ut, fler fickur än armbandsur?

6. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Det är väldigt roligt att läsa dina inlägg om dom du hjälper i fickursdjungel - som verkar vara ännu snårigare än armbandsur!

7. Sjobedan

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    Grattis! Jag firar också ett år på KS! Underbart forum!

Mårtenssons ur Brookfield