• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett besök hos Rob E

Ernesto

Patek
2-Faktor
Var in och kortade sista länkbiten som jag inte kunde skruva bort själv... Ni vet, det är jag med babyhandleder. Nu har jag 11 länkbitar. Like a baby.

Passade givetvis på att testa nya SD och nya BB. Jag tycker att den nya BB var tråkig. Det händer liksom ingenting. Den går dock mer under radarn jämfört med den röda. Så gillar man Black Bay, men vill ha något mer diskret rekommenderar jag den blåa.

Hade den blåa och röda kommit samtidigt hade jag valt den röda. Min opartiska åsikt ;)

Nya SD kändes väldigt välbyggd. Som en tank. Rent estetiskt tycker jag dock att länken är i smalaste laget. 22mm hade sett bättre ut, alternativ lite bredare vid avsmalningen. De har redan sålt åtta stycken SD!

Lite bilder då.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


(Glömde fota när skyddet var avtaget)

Trevlig helg kära forumsmedlemmar!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Var in och kortade sista länkbiten som jag inte kunde skruva bort själv... Ni vet, det är jag med babyhandleder. Nu har jag 11 länkbitar. Like a baby.

Passade givetvis på att testa nya SD och nya BB. Jag tycker att den nya BB var tråkig. Det händer liksom ingenting. Den går dock mer under radarn jämfört med den röda. Så gillar man Black Bay, men vill ha något mer diskret rekommenderar jag den blåa.

Hade den blåa och röda kommit samtidigt hade jag valt den röda. Min opartiska åsikt ;)

Nya SD kändes väldigt välbyggd. Som en tank. Rent estetiskt tycker jag dock att länken är i smalaste laget. 22mm hade sett bättre ut, alternativ lite bredare vid avsmalningen. De har redan sålt åtta stycken SD!

Lite bilder då.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


(Glömde fota när skyddet var avtaget)

Trevlig helg kära forumsmedlemmar!


Ser roligt ut!:)

Vad var priset på SD:n?
 

svesam

Rolex
Den blå BB:n är så sjuuuuuukt snygg.
Tack för side by side bilden för nu inser jag att jag skulle behöva bägge i lådan :)

/Daniel
 

BOTL

Panerai
79800 eller nåt sånt låg SD för på deras FB-sida.

Om reptildelen av hjärnan får tala så lutar det starkt åt en sån som nästa klocka när jag vunnit på lotto/sålt en njure i år.

Så synd att vi inte fick titta på den när vi var i butiken i onsdags.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
79800 eller nåt sånt låg SD för på deras FB-sida.

Om reptildelen av hjärnan får tala så lutar det starkt åt en sån som nästa klocka när jag vunnit på lotto/sålt en njure i år.

Så synd att vi inte fick titta på den när vi var i butiken i onsdags.

Du om någon skulle kunna bära upp den med bravur!

Hör av dig när/om du ska sälja njuren. Vi kan göra det ihop.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Skulle ta den röda BBn framför den blåa alla dagar i veckan, den nya SD behöver jag åka och klämma på :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Har klämt på den röda. Grymt skönt klocka. Men jag skulle nog ta den blå. Bara känns så.
 
Tack för jämförelsebilderna, nu vet jag att min röding sitter säkert!
Tycker den blå ser lite för snäll ut.. Håller dock med Aurum om att BB skulle sitta på en smalare (20mm) länk.

SD:n växer för varje gång jag ser den! Skulle vara riktigt kul att få se den i verkligheten!

Trevlig helg Ernesto och grattis till en fin Tudor!
 

fredtiger

Cartier
Den blå BB är fin, på 20mm länk vore den grym!

Har faktiskt hunnit tröttna lite på den röda BB, förmodligen pga. gul lume på indexen. Klart en snygg klocka, men den växer inte hos mig. Intressant att Tudor skippat gulnade index på den blå ( eller är det en synvilla?),

Tre snygga klockor, helt klart!
 
Topp