• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett besök hos urmakaren för lite "höststädning"(mkt bilder)

par

Patek
2-Faktor
Mycket fin klocka. Hur vanlig är "DD Oman"?
Vet inte exakt. Dyrast är det när det är en daytona eller sd med emblemet på.
Jag har bara hittat en annan 18238 som säljs/sålts men den har ej dia dial men i övrigt rätt nära med cert utfärdat från samma ad och år.


Finns just nu typ 5 1803 och 18038 Oman dd till salu på chrono24.
 

poormans

Rolex
jag såg ett fullset rätt nyligen på rolexforums för typ 14k usd men den hade bara gravyren på locket, inget "crest" tavlan, den såg dock rätt kry ut

cheers
christian
 
  • Like
Reactions: par

par

Patek
2-Faktor
jag såg ett fullset rätt nyligen på rolexforums för typ 14k usd men den hade bara gravyren på locket, inget "crest" tavlan, den såg dock rätt kry ut

cheers
christian

Tack för infon, var det en 18238? Har sett att det finns 118238 med gravyr på locket. Verkar som trycken på tavla upphört runt -90?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Härligt besök! Urmakaren är en toppenkille skickade 2 skruvar jag fattades kostnadsfritt till ett urverk jag hade.

Cheers
 
  • Like
Reactions: par

DrKlocka

Audemars
Guldlänk direkt ned i ultraljudsbad med stålkorg, badar gott för mikrorepor. Blev länken repig efter badet?

Lät kanske väldigt negativt. Men är genuint nyfiken hur det påverkade guldlänken :)
 
Senast ändrad:
Topp