• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett besök på världens bästa restaurang - Osteria Francescana!

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Helvete vad det ser gott ut. Har du några fler restauranger i kikaren som du vill besöka? :)
Le Chateubriand i Paris, Lilla Ego och Esperanto i Stockholm, och Noma i Köpenhamn är de som närmast ligger på önskelistan :) Agrikultur i Stockholm käkade jag på nyligen, den skulle legat högt upp annars! Mest prisvärd i Stockholm IMO :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hmm.. Fram till alldeles nyss tyckte jag min middag var kanon!!..;-)
image.jpeg
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Riktigt bra recension och tack för du delar! Så jäkla härligt att verkligheten lever upp till drömmen
 

Espresso

Cartier
Le Chateubriand i Paris, Lilla Ego och Esperanto i Stockholm, och Noma i Köpenhamn är de som närmast ligger på önskelistan :) Agrikultur i Stockholm käkade jag på nyligen, den skulle legat högt upp annars! Mest prisvärd i Stockholm IMO :)
Jag tycke du bör testa Daniel Berlin i Skåne Tranås om du uppskattar den här typen av mat. Det är fruktansvärt bra.
Kan även rekommendera Geranium i Köpenhamn, håller väldigt hög kvalité.

Oavsett det tack för en bra recension, du har upplevt den restaurangen jag själv helst av allt vill till.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag tycke du bör testa Daniel Berlin i Skåne Tranås om du uppskattar den här typen av mat. Det är fruktansvärt bra.
Kan även rekommendera Geranium i Köpenhamn, håller väldigt hög kvalité.

Oavsett det tack för en bra recension, du har upplevt den restaurangen jag själv helst av allt vill till.
Bägge de restaurangerna är heta för mig, Daniel Berlin särskilt då jag tror han kan bli först med tre stjärnor i Sverige! Geranium kan jag inte nog om, men att de klådde Noma med att få tre stjärnor säger ju en del om kvalitén :)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Efter att nyligen ha besökt Ekstedt förstår jag vad som menas med att äta på en stjärnrestaurang. Ingen rätt där gjorde en besviken och jag inser att denna upplevelse du nu varit med om, antagligen var så bra det överhuvudtaget går att få det. Jag är inte alls avundsjuk........;)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Efter att nyligen ha besökt Ekstedt förstår jag vad som menas med att äta på en stjärnrestaurang. Ingen rätt där gjorde en besviken och jag inser att denna upplevelse du nu varit med om, antagligen var så bra det överhuvudtaget går att få det. Jag är inte alls avundsjuk........;)
Käkade på Ekstedt i vintras, en av mina bättre upplevelser ute :) Skillnaden ligger för mig i att Ekstedt serverat sjuuuukt god mat, medan Osteria Francescana är ett välregisserat skådespel! En i sällskapet liknande det med att ha varit på bröllop, man är så betagen och utmattad efter besöket om man låter sig sugas med :)
 
  • Like
Reactions: TiE

Syven

Panerai
2-Faktor
Mycket trevligt, Tack för att du delar!
Reagerade på priset, känns ju som ett fynd!
Om man ändå hade vägarna förbi :hungry:
 

Linkan

Rolex
Härliga bilder, gör så man vill flyga ner bara för att äta där och sedan flyga hem dagen efter!
Grym recension :)!
 
Senast ändrad:
Topp