• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett dåligt resereportage.

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Hade en ambition att göra något storstilat men det är ju inte lönt efter de resereportage som @leben mfl gjort till Basel och till Arnold and sons.

Anyhow, jag åkte till Italien med familjen. På Kastrup provade jag denna.
image.jpg

Så jävla snygg, stort ha begär. 73000 danska pengar ville de ha för den..ouch!

Sen flög vi till Sardinien. Jag snorklade, såg inget av intresse mer än egna klockan.
image.jpg


Spontanshoppade en klocka.
image.jpg


Hyrde bil och körde runt ön till porto cervo. Där finns det inte en enda rik människa, är man rik där är man fattig, här talar vi ultra lyx och rikedom som jag nog inte sett maken till innan.

Först översiktsbild på smaragdkusten
image.jpg


Ny båt någon?
image.jpg

Det går inte se storleken på bilden men dessa båtar som låg i hamnen här, vi snackar storlek färjorna mellan Helsingborg Helsingör.

Ny bil någon?
image.jpg

Förresten vi tar en i brunt också
image.jpg

Och söndags bilen
image.jpg


Men vi gillar ju klockor så vi gick till shoppingcentret. Där fanns allt. Rolex, hublot, omega, Panerai, HYT, AP, cartier, glashutte orginal, breguet, Harry Winston, blanchpain, chopard, VC, Corum, A Lange, Roger Dubois, Frank muller. Det var det jag hann se.

Bästa butik var Tourbillion, de har alla swatchgroups märken OCH modeller.
AP och VC hade egna butiker.

MEN

Allt var stängt när jag var där, för italienare är oförmögna att jobba mellan kl 13 - 20. Så montrar och fönster var tomma nästan överallt.....detta var det jag fångade.
image.jpg

image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg

image.jpg


Det lustiga med den här byn är att den är skitliten, hela centrum plus hamnen går du igenom på 5-10min, ändå finns allt detta koncentrerat här. Just det Rolls Royce hade ju en hel bilhall här och köpte man så skickade de bilen vart man vill i världen.

Inte mkt till reportage men jag ville dela med mig.
 
Topp