• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett företag som snyggar till din fula Rolex!

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja... PVD'a en Rolle kan bli riktigt coolt.
Jag tog en riktigt risig Explorer2 (16570) och lämnade iväg den på polering och efter det PVD.

Ni får avgöra resultatet själva, själv har jag inte ångrat mig en sekund! (Jag har även bytt glaset till en utan datum bubbla... Kan självklart byta tillbaka när som helst, men tycker klockan blev mer "clean")

image.jpg


image.jpg


Säga vad ni vill, jag gillar det ;)

Mvh
Micke
 
Tycker helt klart det kan bli bra. Hulk-sub:en som Aquaracer2 lagt en bild på ovan är ett bra exempel. Har kikat på den live och den var riktigt grym - otippat men sant!
Förkastar alltså inga PVD-moddningar kategoriskt. Problemet är väl oftast prislappen som hör till...
 

DrDre

Patek
Vissa av Daytonorna var ju inte så dumma. Inget jag själv skulle göra, men ändå roligt att se. Å så har vi ju några andra, som kanske blev lite mindre lyckade varianter där man har lyckats få en av Rolex snyggaste moderna sportklockor att se ut som något man kan köpa av en gatuförsäljare för två hundringar.


black-rolex-neon-deepsea.png
 

Maro

Audemars
Ja... PVD'a en Rolle kan bli riktigt coolt.
Jag tog en riktigt risig Explorer2 (16570) och lämnade iväg den på polering och efter det PVD.

Ni får avgöra resultatet själva, själv har jag inte ångrat mig en sekund! (Jag har även bytt glaset till en utan datum bubbla... Kan självklart byta tillbaka när som helst, men tycker klockan blev mer "clean")

Säga vad ni vill, jag gillar det ;)

Mvh
Micke

Jag gillar din mycket! Perfekt modell att göra det med. Funkar ju klart inte på alla!
 

Pope

Cartier
Coolt! Har för länge sen försökt ta upp ProjectX här med nästan endast skitnödiga svar.

För mig ( om det gäller musik, konst, arkitektur eller klockor mm mm ) så är det alltid kul om någon tar något existerande och särskilt om det är ett känt varumärke och sen gör nåt annat av det. :D

Fram med tjäran Tramsnissar!
 
Topp