• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett första paket

Anden

Cartier
2-Faktor
Fann för några dagar mig själv i situationen att jag ägde endast en klocka, en japansk quartz köpt i Gibraltar, och med ett sug efter lite mer. Men budgeten, aningen ansträngd efter diverse eskapader, ville mindre. Vad gör man? Jo, man spontanköper en ny och väntar tålmodigt tills den en vecka senare dimper ner från Hong Kong. Och vad köper man som första automatiska klocka?


20140211_204130.jpg



Det här känns nog bekant! Kan det vara...?


20140211_204357.jpg



Just det. En SKX007K!


20140211_205106.jpg



Slänger in en bild som klart visar varför det behöver göras lite justeringar med länken också innan den bärs offentligt.

På de få timmar jag har haft den kan jag hittills konstatera följande:
1. Den är mycket roligare att se på i verkligheten än på sunkiga bilder tagna med skakig hand.
2. Länken är precis så rasslig som den beskrivs här på forumet.
3. Vad som är än värre - länken kommer med spännet som Gud glömde.
4. Bilden gör inte min oerhört maskulina handled rättvisa.
Blir till att korta ner länken och hoppas det hjälper mot rasslet. Alternativt kasta på nato eller gummi direkt och glömma att länken existerar.

Allt som allt, trevlig klocka. Jag gillar!
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Garanterat aldrig ett dåligt val som första klocka i klockträsket... Grattis! Du lär nog uppskatta länken tids nog iaf, även om jag nästan bara kör min SKX173 på nato....
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Grattis! Väldigt många inköpta SKX007 på sistone nu, men det är ju som sagt en jädrans god klocka :D ta dig över till Italien så kan du få känna på ett par nato/zulu :)
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Grattis! Väldigt många inköpta SKX007 på sistone nu, men det är ju som sagt en jädrans god klocka :D ta dig över till Italien så kan du få känna på ett par nato/zulu :)


Ja, den är nog tveklöst mest inköpta klockan 2014 än så länge. Men det är ju ett bra tecken!
Och nato är på väg redan. ;)
 

Mako

Omega
Grattis! Fick hem min nyligen, håller med om armbandet...det ligger kvar i boxen och kommer aldrig åka på. Funderar som bäst på om man ska beställa super oyster, engineer lr mesh? Kanske racingläder lr alla:D
 

Anden

Cartier
2-Faktor
20140212_234739.jpg


Numera även på nato efter en 45 minuters session av Man vs Machine. Det verkar lättare när andra gör det, men till slut gick det allt.
Tack till Compiss för verktyg och nato!
 
Grattis! Snygga på nato, brukar sätta på det på min ibland. Men jag gillar faktiskt orginallänken, visst är den rasslig men jag tror inte det finns en bekvämare länk.
 
Topp