• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett gäng gamla klockor (breitling mfl). Nåt med värde? (bildtung)

christer12

Cartier
Ja, gris/svinläder är ett tåligt och retrodoftande alternativ jag gillar. Hur breda ska banden vara mellan bandhornen? Vilka hade du tänkt köpa band till? Har tyvärr inte testat Singular Straps.

18mm. Tänkte ett mörkare till den med svart tavla och ett ljusare till en av dom ljusa.
 

christer12

Cartier
Förhoppningsvis kan jag få lite mer bakgrundsinformation var klockorna kommer ifrån om några dagar. Jag har också visat upp dom för en viss mycket trevlig herre på Bukowskis som, utan att titta inuti, tyckte dom var riktigt fina. Han gissade de äldsta till sent 40 - tidigt 50-tal. Boetten är riktigt fin, typ nästan nyskick, iaf aldrig i närheten av nån polering.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Förhoppningsvis kan jag få lite mer bakgrundsinformation var klockorna kommer ifrån om några dagar. Jag har också visat upp dom för en viss mycket trevlig herre på Bukowskis som, utan att titta inuti, tyckte dom var riktigt fina. Han gissade de äldsta till sent 40 - tidigt 50-tal. Boetten är riktigt fin, typ nästan nyskick, iaf aldrig i närheten av nån polering.
Det verkar stämma ja, listan för ungefärlig datering finns här:

http://www.vidision.com/watchfred/

Håller även med om att de tre översta är i riktigt bra skick, ser nästan oanvända ut. Mycket ovanligt för finur med denna ålder.
 

christer12

Cartier
Har bestämt mig för att sälja av några av dessa men kommer att behålla en eller två tillsvidare. Ska lämna in dom till Bukowskis igen för en mer grundlig genomgång. Fick bra förtroende sist så om ingen har nån invändning för att istället välja typ Kaplans så kommer jag att låta Bukowskis auktionera ut dom. Visst skulle jag kunna sälja själv men jag tycker det är för svårt att sätta rätt pris. På detta vis så får jag även ett referenspris för en ev framtida privatförsäljning.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har bestämt mig för att sälja av några av dessa men kommer att behålla en eller två tillsvidare. Ska lämna in dom till Bukowskis igen för en mer grundlig genomgång. Fick bra förtroende sist så om ingen har nån invändning för att istället välja typ Kaplans så kommer jag att låta Bukowskis auktionera ut dom. Visst skulle jag kunna sälja själv men jag tycker det är för svårt att sätta rätt pris. På detta vis så får jag även ett referenspris för en ev framtida privatförsäljning.
Det är en smidig väg att gå. Om jag får ge ett tips så tycker jag att du skall gå och värdera uren hos tex Bukowskis och testsälja ett ur. Tror faktiskt du får bättre betalt här, men frågan är ju vilket pris man lägger sig på.

Såldes ju precis en KS-kronograf rätt billigt. Iofs rätt liten och defekt men ger ändå en viss indikation.
10072125_bukobject.jpg

https://www.bukowskis.com/sv/lots/803213-kronometer-stockholm-kronograf-armbandsur-35-5-mm
 
Senast ändrad:

christer12

Cartier
Det är en smidig väg att gå. Om jag får ge ett tips så tycker jag att du skall gå och värdera uren hos tex Bukowskis och testsälja ett ur. Tror faktiskt du får bättre betalt här, men frågan är ju vilket pris man lägger sig på.

Såldes ju precis en KS-kronograf rätt billigt. Iofs rätt liten och defekt men ger ändå en viss indikation.
10072125_bukobject.jpg

https://www.bukowskis.com/sv/lots/803213-kronometer-stockholm-kronograf-armbandsur-35-5-mm

Min 1191 är också defekt och kommer så klart inte gå för mer än nån tusenlapp. Men övriga är lite orättvist att jämföra tycker jag då mina förutom helt fungerande också har väldigt mycket bättre skick. Jag vill bara ha det marknaden vill betala, om det sen är 8000 eller 25000 får vi se.
 
Topp