• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett köp jag inte ångrar

Andsan

Rolex
För en vecka sedan kom den hem efter att jag vunnit den på en auktion. Jag hade en känsla av att det var något extra men att den skulle vara så högt prissatt utomlands hade jag ingen aning om när jag bjöd på den.
Det är mitt livs bästa klockköp :) Tillverkad runt 1950 och i nästan nyskick. Tror att det är originalbandet som sitter på. De tillverkar fortfarande klockor. Se länk !http://www.henriduvoisin.com/index_en.html











 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Perkele vad fina dedär är :D såg den häromdagen i dagens klocktråd vilket ledde till att jag sniffade igenom hela chrono24 efter en liknande :D

fast de är rätt små, vad mäter din? :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Inte för att vara bitter, men jag tyckte den gick dyrt. Dock vacker att titta på.
 

POO

Panerai
Riktigt snygg!
Aldrig hört talas om HD men vad gör väl det!?
Väldigt classy, lite Patek över den.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Ser bra ut, gillar den stilen på äldre klockor med mkt komplikationer. Mkt grejer men ändå stilrent utfört, där har ju många av dagens tillverkare något att lära sig av
 

Andsan

Rolex
För att räta ut frågetecknet till utropstecknet kan jag berätta/informera om att 20 gånger insatsen är helt enkelt att det är vad den kan vara värd. (enligt utländska sajter) Jag står fortfarande med båda fötterna på jorden och drar inga förhastade slutsatser om denna men rätt intressant är det dock
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
För att räta ut frågetecknet till utropstecknet kan jag berätta/informera om att 20 gånger insatsen är helt enkelt att det är vad den kan vara värd. (enligt utländska sajter) Jag står fortfarande med båda fötterna på jorden och drar inga förhastade slutsatser om denna men rätt intressant är det dock
Nu kan väl china sätta mig på plats igen men vad jag ser är: Ett standardur med guldbelagd boett med ett standardverk i. Inget fel i detta men några 100' ser jag inte.
 
C

China

Guest
Nu kan väl china sätta mig på plats igen men vad jag ser är: Ett standardur med guldbelagd boett med ett standardverk i. Inget fel i detta men några 100' ser jag inte.

Nej, jag tänker inte "mucka" med dig.;)

Saken är väl den att det handlar om en ganska okänd tillverkare, om det handlat om ett mera känt varumärke så hade prisbilden varit en annan. Däremot så har man haft en tradition av hantverk som jag kan tycka är underskattad. Sedan är det här med priser på vintage alltid svårt, ska man bedöma den faktiska efterfrågan eller väga in hur klockan producerats? Om det är en bra eller dålig affär beror nog på hur man ser på saken.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Tyckte den var fin. Gratulerar.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
?..Sedan är det här med priser på vintage alltid svårt, ska man bedöma den faktiska efterfrågan eller väga in hur klockan producerats? Om det är en bra eller dålig affär beror nog på hur man ser på saken.
Jag kanske är simpel men tycker utfallet bra/dålig affär helt styrs av vad man kan sälja för i relation till vad man gav ;-)

Så vad är ett realistiskt pris? 100K låter som rena nattmössan i mina öron, med förbehållet att jag aldrig har hört talas om märket.

För övrigt grattis till en snygg och stilren klocka Andsan.
 
Topp