• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett konstigt sug efter Breitling?!

Calfen

Panerai
Nej det är helt normalt:) köpte denna för någon vecka sen!!
IMG_1289.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Aha prata ni quartz...
Kolla första inlägget, han vill ju ha en ana/digi. :)

Tror vi redde ut det för några månader sen i Breitlingtråden. Trots att den allmänna uppfattningen på nätet är att det sitter Miyoto (alltså Citizen) i Plutonen så stämmer inte det. Det är ett Seiko H461 verk. Eller en senare klon som Morioka Y653. Klonverken finns fortfarande att hitta som NOS men med fel grundfärg på lcd'n. Till Seikoverket går det att hitta reservdelar. Som sagt i tråden så servar inte Breitling dessa längre men det är enkla verk som många urmakare kan fixa om man bara har reservdelarna.
Och bara för att vara extra tydlig så är alltså Morioka ett gammalt namn på SII- SEIKO Instruments Inc vilka bland annat tillverkar och säljer urverk till andra tillverkare än SEIKO.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Många ana/digi från 80/90-tal kör japanska urverk. Dessa servar inte Breitling längre utan man får köpa en speciell lite "budgettavlad" modern Aerospace för lite lägre pris om istället för att få sin gamla fixad (var iaf så förut). Kul kuriosa. @Oli hade en av dessa Aerospace nyligen.
Ha ha läckert. Upp med en bild.
 
Och jag kom på att jag glömt uppdatera, sorry för det och tack för all bra input!
Valet föll på en lagom sliten new pluton med svart tavla, tog lite tid att hitta till rätt pris och med garanterad digital funktionalitet. Blev precis så bra som jag hoppades på Nato :)
Behöver dock tas i sär och rengöras då de lyckades kladda på insidan av glaset när de bytte, men det får bli när jag hinner...
IMG_2861.JPG
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Och jag kom på att jag glömt uppdatera, sorry för det och tack för all bra input!
Valet föll på en lagom sliten new pluton med svart tavla, tog lite tid att hitta till rätt pris och med garanterad digital funktionalitet. Blev precis så bra som jag hoppades på Nato :)
Behöver dock tas i sär och rengöras då de lyckades kladda på insidan av glaset när de bytte, men det får bli när jag hinner...
IMG_2861.JPG
Stenhård! Hur ligger dessa i pris?
 
Topp