• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett kul fynd eller en trött kopia?

Vivaldi

Breitling
Hej,
Köpte denna klocka på impuls utan vidare kunskap om varken klockar generellt eller Atlantic. Därför ställer jag här frågan, om någon som är inne i ämnet kan avgöra om denna klocka är fake eller ej:
OBS: såg först _efter_ köp att det står "Atlantis" om urverket och inte "Atlantic" som jag trodde.
IMG_0307.JPG
IMG_0308.JPG
IMG_0309.JPG
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Tror att Ariste kan hjälpa dig! Han har en och annan Atlantic!;) Intressant med Antlantis märkningen!
Kanske admin kan flytta posten till vintage!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Här är min Atlantic! Har faktiskt aldrig noterat Atlantismärkningen innan! Kanske märkningen Atlantis "Worldmaster" istället för den klassiska Världsmästaruret skapades för den engelsk/europeisk marknad! Enbart spekulationer från min sida! Intressant klocka dock!

DSCF2168.JPG
 

Vivaldi

Breitling
Ja, det känns ju konstigt också, om man skulle vilja göra en fake, så borde man väl inte tagit sig tiden att stämpla atlantic på både baksidan och urverket? Känns långsökt, speciellt då Atlantic-klockor inte direkt hör till den övre stilklassen.
 
Topp