Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ett kul fynd eller en trött kopia?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Vivaldi, 28 november 2014.

1. Vivaldi
    Trådstartare

Vivaldi Torpare

Hej,
    Köpte denna klocka på impuls utan vidare kunskap om varken klockar generellt eller Atlantic. Därför ställer jag här frågan, om någon som är inne i ämnet kan avgöra om denna klocka är fake eller ej:
    OBS: såg först _efter_ köp att det står "Atlantis" om urverket och inte "Atlantic" som jag trodde. IMG_0307.JPG IMG_0308.JPG IMG_0309.JPG

2. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Tror att Ariste kan hjälpa dig! Han har en och annan Atlantic!;) Intressant med Antlantis märkningen!
    Kanske admin kan flytta posten till vintage!

3. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Spontant känns det som en hitte-på/ommålad eller superRARE ;)

4. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Här är min Atlantic! Har faktiskt aldrig noterat Atlantismärkningen innan! Kanske märkningen Atlantis "Worldmaster" istället för den klassiska Världsmästaruret skapades för den engelsk/europeisk marknad! Enbart spekulationer från min sida! Intressant klocka dock!

DSCF2168.JPG

5. Vivaldi
    Trådstartare

Vivaldi Torpare

Ja, det känns ju konstigt också, om man skulle vilja göra en fake, så borde man väl inte tagit sig tiden att stämpla atlantic på både baksidan och urverket? Känns långsökt, speciellt då Atlantic-klockor inte direkt hör till den övre stilklassen.

Mårtenssons ur Brookfield