Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ett litet impulsköp...

Diskussion i 'Vintage' startad av Matts, 28 september 2014.

1. Matts
    Trådstartare

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ligger en liten loppis i närheten av mina föräldrar, smet in och frågade om han hade något kul och kom därifrån med den här.

Enicar sherpa ultrasonic automat 30 jewels men vad är " rubyrotor"

Ska kolla lite mer på nätet men någon som vet något intressant om den, har ju läst lite om Enicar men om just den här modellen. image.jpg

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      227,6 KB
      Visningar:
      59
    chrand, Scaramanga och jabla gillar detta.
  2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Trevligt! Ser ut som en Compressorboett? Gissar nu bara vad det gäller benämningen rubyrotor, kan kanske vara rubiner som hindrar rotorn att slå i verksplattan?

3. Matts
    Trådstartare

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ok, är inte riktigt säker på vad det är men här är ett par bilder iaf. Efter att ha läst på lite så verkar den också kallas " supertest" ( istället för sherpa) vilket jag också hittade under skalet. Vidare var det tydligen vanligt att urverket byttes ut mot enklare varianter med färre än 30 juveler. Lite oklart i detta fall då det inte står någonstans men urverksnumret stämmer inte överens med numret i boetten, tycker mig se att det står AR 1124 under balansen. Hur som helst så går den fort som fan och reagerar inte på ruckning så jag fortsätter ställa frågorna i hemfix;) image.jpg image.jpg

Maximilian gillar detta.