• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett litet impulsköp...

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ligger en liten loppis i närheten av mina föräldrar, smet in och frågade om han hade något kul och kom därifrån med den här.

Enicar sherpa ultrasonic automat 30 jewels men vad är " rubyrotor"

Ska kolla lite mer på nätet men någon som vet något intressant om den, har ju läst lite om Enicar men om just den här modellen.
image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    211.9 KB · Visningar: 74

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Trevligt! Ser ut som en Compressorboett? Gissar nu bara vad det gäller benämningen rubyrotor, kan kanske vara rubiner som hindrar rotorn att slå i verksplattan?
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ok, är inte riktigt säker på vad det är men här är ett par bilder iaf. Efter att ha läst på lite så verkar den också kallas " supertest" ( istället för sherpa) vilket jag också hittade under skalet. Vidare var det tydligen vanligt att urverket byttes ut mot enklare varianter med färre än 30 juveler. Lite oklart i detta fall då det inte står någonstans men urverksnumret stämmer inte överens med numret i boetten, tycker mig se att det står AR 1124 under balansen. Hur som helst så går den fort som fan och reagerar inte på ruckning så jag fortsätter ställa frågorna i hemfix;)
image.jpg
image.jpg
 
Topp