Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ett litet podcasttips

Diskussion i 'Diskussion' startad av BCKSTRM, 23 mars 2016.

Taggar:
  1. BCKSTRM
    Trådstartare

BCKSTRM Friends of KS

Hej alla härliga KSare!
    När vi skulle åka ner till Kalmar förra helgen för att testa bröllopsmat från Cateringfirman hade min fantastiska blivande fru överraskat mig med en ny Podcast från Stil. Kan tillägga att jag hade en deadline kl 12.00 den dagen så var helt matt efter en vecka av småpanik och stress så en trevlig podcast dedikerad för klockor var precis vad jag behövde för bilfärden.

Stil är en väldigt trevlig podcast som kommer en gång i veckan och handlar om just stil i alla dess former. Denna gång handlade det om klockor, och mycket fokus lades på Rolex och deras mycket intressanta historia. Vad märket hette innan det hette Rolex, hur de marknadsförde sitt revolutionerande Oystercase och mycket mer. Avsnittet handlar inte uteslutande om klockor men man får ju ta vad man får ;) När de börjar snacka om hummer får ni hålla ut lite så kommer de tillbaka till klockor och hur klockstegen ser ut på Amerikanska investmentbanker.

Hur som, om ni har en timma när det passar med lite avkopplande klocksnack kan jag rekommendera denna podcast:
    http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/692202?programid=2794

Vad är väl en tråd utan bilder? Här kommer några på min Rolex som jag gillar ännu mer nu, även om jag också blev ännu mer sugen på "graalen" 1675 ;)
    IMG_0855.JPG IMG_0891.JPG IMG_1036.JPG

Mvh
    Anders

thompson, Shadyboy, Andersml och 5 andra gillar detta.
  2. M.U

M.U Biskop

Bra pod! Men denna tråden kanske ska flyttas till lifestyle?

willbur gillar detta.
  3. BCKSTRM
    Trådstartare

BCKSTRM Friends of KS

Kanske det. Isf får gärna admin göra det. Dock handlar ju podcasten om klockor och Rolex så borde väl passa i diskussion?

4. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
  5. BCKSTRM
    Trådstartare

BCKSTRM Friends of KS

6. Richispice

Richispice Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Trevligt ämne på en podcast, synd bara att Susanne Ljung´s röst (sättet att prata i micken) får mig att vilja kasta upp.:wtf:

BCKSTRM gillar detta.
  7. BCKSTRM
    Trådstartare

BCKSTRM Friends of KS

Haha jag tycker hon har så jävla skön röst :) Smaken är som baken ;)

isbjörn gillar detta.
  8. nissehult

nissehult Friends of KS

thompson och BCKSTRM gillar detta.
  9. Shadyboy

Shadyboy Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Råkade höra den precis när den sändes. En smula överraskande och trevligt! Även fantastiskt fina bilder på fin klockan! Vad är det för ref.nr? (för en sån Rolex-okunnig som jag...) Årsmodell?

10. BCKSTRM
    Trådstartare

BCKSTRM Friends of KS

Tackar! 116610LN från 2015.

11. thompson

thompson Friends of KS

Från:
    Karlstad
    Såg detta i förra tråden men tänkte sedan inte mer på det så det passade bra med en påminnelse så här inför påsk. Blir ett antal timmar i bilen påväg till diverse släkt och vänner.

Ska bli intressant att lyssna på.

BCKSTRM gillar detta.
  12. wayne

wayne Friends of KS

Mårtenssons ur Brookfield