Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ett par gamla Omega

Diskussion i 'Vintage' startad av Sledger, 1 januari 2014.

1. Sledger
    Trådstartare

Sledger Stadsbo

Hej! Helt ny på forumet men ser fram emot att hänga runt här. :)

Jag fick ett par gamla Omega från min far för ganska länge sedan och dom har legat och dammat för länge nu. Vill använda dom men det behövs lite fix. Det är en guld (double tror jag) som min far köpte ny på mitten av 50-talet, det står ingen modellbeteckning på den. Sedan är det en Seamaster i stål från, enligt min far, 60-talet.

Jag skulle gärna veta mer om dessa ur, och sedan gärna lite tips om var man ska vända sig i Västerås för att få hjälp med renovering.

Lite bilder. Jag märkte att det var jäkligt svårt att fota klockor. Bilderna tagna med mobilen så ha överseende. :)

Guld doublen:

Seamastern

Icaras gillar detta.
  2. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Välkommen!

3. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Finns det något annat än Nymans? Nymans äger ju de flesta "större" klockbutiker i stan.

4. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Vänd dig till farfars här i Sthlm och du skickar klockorna enkelt med post till honom.

Den övre hade jag gett lite TLC samt köpt ett nytt band.

5. Magnus Karlsson

Magnus Karlsson Torpare

Från:
    Göteborg
    Jag gillar dom, snygg stil

6. exxpert

exxpert Bonde

Från:
    Göteborg
    Välkommen!

7. Magnus Karlsson

Magnus Karlsson Torpare

Från:
    Göteborg
  8. Sledger
    Trådstartare

Sledger Stadsbo

Nu har jag skickat ett mail med bilder till Farfars så får vi se vad dom har att säga. Åker nog även ner till Nymans någon dag och hör mig för. :)

9. Sledger
    Trådstartare

Sledger Stadsbo

Pillade upp gulddoublén och har sökt efter lite info. Inte för att det säger mig så mycket. Försöker läsa på och lära mig undan för undan. :)

ref: 2792-2sc
    cal: 283

Jag har hittat en likadan på chrono24 som inte är gulddoublé. Är det fantasipris eller är det där dom ligger?

http://www.chrono24.se/omega/vintag...id2461070.htm?id=2461070&picnum=0&tab=details

Ska ner till Nymans imorgon och låta dom kolla lite.