• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett par snabba frågor...

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Vill variera mina klockor lite och har några frågor.

1. Skillnad på nato och zulu?
2. Skillnad på zulu med 5 ringar kontra vanlig zulu?
3. Skinn nato och bund: Blir det svettigt och äckligt?
4. Vad ska jag ha till en Speedmaster, nato, bund el. zulu? Med tanke på tjocklek på banden/övrigt.
5. Finns regimental i skinn?
6. Var hittar jag dessa med bra kvalité?

Många frågor, men enklare att svara på för er som säkert provat allt o lite till.

Tack på förhand.

Henrik.
 

Oyster

Omega
1. Nato har vanligtvis rektangulära fållor, zulu har runda. Zulu är oftast något grövre.
(Zulu till vänster - NATO till höger)

1910
56


2. Ett vanligt Zuluband har oftast 3 ringar. Zulu med 5 ringar är två fler.
(5-ringars till höger - 3-ringars till vänster)

142
29


3. Jag har ett par NATO's och Zulu's i skinn, och det är inget jag märker av öht. Bund faller mig inte i smaken, så där kan jag inte yttra mig.

4. Vad Du ska ha till din klocka är något du bestämmer själv. Jag skulle inte våga mig på ett Zulu på en Speedmaster. Prova dig fram helt enkelt :) Tjockleken på banden i nylon/textil skiljer sig inte så mycket. Det du däremot skall tänka på är när det kommer till skinn, där tjockleken kan variera stort.

5. Jag är osäker på om det finns regimental i skinn, då regimental oftast är två eller fler färger. Någon annan kanske kan svara på detta.

6. Varför inte gå in och kika på singularstraps.se, natoband.nu eller crownandbuckle.com.

Hoppas du blir nöjd med mina svar :) Trevlig helg!

/O
 

Oyster

Omega
1. Nato har vanligtvis rektangulära fållor, zulu har runda. Zulu är oftast något grövre.
(Zulu till vänster - NATO till höger)

1910
56


2. Ett vanligt Zuluband har oftast 3 ringar. Zulu med 5 ringar är två fler.
(5-ringars till vänster - 3-ringars till höger)

142
29


3. Jag har ett par NATO's och Zulu's i skinn, och det är inget jag märker av öht. Bund faller mig inte i smaken, så där kan jag inte yttra mig.

4. Vad Du ska ha till din klocka är något du bestämmer själv. Jag skulle inte våga mig på ett Zulu på en Speedmaster. Prova dig fram helt enkelt :) Tjockleken på banden i nylon/textil skiljer sig inte så mycket. Det du däremot skall tänka på är när det kommer till skinn, där tjockleken kan variera stort.

5. Jag är osäker på om det finns regimental i skinn, då regimental oftast är två eller fler färger. Någon annan kanske kan svara på detta.

6. Varför inte gå in och kika på singularstraps.se, natoband.nu eller crownandbuckle.com.

Hoppas du blir nöjd med mina svar :) Trevlig helg!

Edit: fel .jpgurl, felvänt, pannkaka. Rättat.

/O
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Tack för bra svar.
Har kollat nu på singular och det finns mycket bra att välja på.

Dock en fråga till.
Någon som provat nato/zulu på Sinn U1? Tror ni det ser konstigt ut då klockan är ganska hög?
Bilder någon?
 
Topp