• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett varv runt Nurburgring.....

kabro

Cartier
Jäklar vad kul att se!
Inga KS-are som varit nere och kört som kan dela med sig utav lite läsning, bilder och kanske videos?
 

kabro

Cartier
Jag har några kompisar som varit ner flera gånger, verkar kul!

Här är mitt favoritklipp från Nurburgring. Synd att M3 GTS sprungit iväg något otroligt i pris annars hade man kanske... :nailbiting:


Ligger ju en på blocket, började för 2 milj för 4 år sen, testa lite olika skambud ;)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Apropå Rs 6. Är den beställd ?
Beställd, min andra rs6 c7.
Tyvärr inga filmer från rs4'an. Som extrem novis körde jag btg 8.23 vilket jag är väldigt stolt över, bitvis tackvare dunlop sportmaxx race. Bil o däck säkert kan kapa 40 sek på det.
För de som funderar år på år att åka till gröna helvetet, gör det. Bortsett från klockor är nurburgring en HELT otrolig upplevelse som ger mersmak.
Återkommer med paketöppning när kärran kommer!:)
 

Jonte73

Audemars
Beställd, min andra rs6 c7.
Tyvärr inga filmer från rs4'an. Som extrem novis körde jag btg 8.23 vilket jag är väldigt stolt över, bitvis tackvare dunlop sportmaxx race. Bil o däck säkert kan kapa 40 sek på det.
För de som funderar år på år att åka till gröna helvetet, gör det. Bortsett från klockor är nurburgring en HELT otrolig upplevelse som ger mersmak.
Återkommer med paketöppning när kärran kommer!:)

Har en bekant som säljer sitt monster på 700 hk.
Därav frågan om den var beställd.
På blocket bla.Rickard, kolla in den ;-)

Respektabel tid, de däcken har jag åkt bana på sjlv :)
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Jag vill dit med M3 v8an.. Skulle blivit av i höstas men fick förhinder.

80s

8.23 är en sjukt bra tid. Imponerad :)
Har en bekant med en bantad M5 E39 som står därnere, och han kör strax under 8 min. Fast då har han kört många varv, och är en sjuk duktig förare..
 
D

Deleted member 1265

Guest
Det skulle vara sjukt häftigt att åka dit och köra funderat på det länge men inte blivit av.
Är det värt att ta en kurs hos RSR, 80s?
Som förstagångsåkare, ja att åka med någon annan är nog en bra ide. Ännu bättre ställe att hyra bil och instruktör av är rent4ring.
Jag har varit där fem gånger och anser mig som extrem novis, ca 50 varv.
Första varven du tar med eller utan instruktör, försök inte tänka varvtid. Håll koll bakåt och var tydlig med blinkers, släpp förbi alla som vill, kör då blinkers höger. Varv efter varv blir då snabbare och förhoppningsvis utan unfall (olyckor)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Jag vill dit med M3 v8an.. Skulle blivit av i höstas men fick förhinder.

80s

8.23 är en sjukt bra tid. Imponerad :)
Har en bekant med en bantad M5 E39 som står därnere, och han kör strax under 8 min. Fast då har han kört många varv, och är en sjuk duktig förare..
Din grymma m3 är byggd för banan, jag har själv ägt m3 e46.
Du kommer inte ångra dig om du tar dig tiden att åka dit. Samt din bil kommer STORTRIVAS.:)
Sub åtta, är extremt, en bit av mig vill inte köra snabbare än mitt 8.23 varv då passerade jag ändå endel mycket potentare bilar längs varvet.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Innan jag körde mitt första varv övade jag sträckningen i Gran Turismo 3. 80s din tid är ju sylvass. Jag har bara kört egen bil en gång och det var när jag som 19-åring drog av sex varv med min 318is -90. Har för mig att jag snittade på ca 11 min. :D
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Din grymma m3 är byggd för banan, jag har själv ägt m3 e46.
Du kommer inte ångra dig om du tar dig tiden att åka dit. Samt din bil kommer STORTRIVAS.:)
Sub åtta, är extremt, en bit av mig vill inte köra snabbare än mitt 8.23 varv då passerade jag ändå endel mycket potentare bilar längs varvet.

Har en polare som kört 7:42 med sin GT-R. En 2011 med 600 hk och lite chassieprylar. Galet!
 
D

Deleted member 1265

Guest
Innan jag körde mitt första varv övade jag sträckningen i Gran Turismo 3. 80s din tid är ju sylvass. Jag har bara kört egen bil en gång och det var när jag som 19-åring drog av sex varv med min 318is -90. Har för mig att jag snittade på ca 11 min. :D
Japp även jag har säkert gjort flera hundra kanske tusen varv på olika spemaskiner. Det förberedde mig till viss del. Men det är nästan backar o krön överallt som inte riktigt återskapas i tv (samt alla galna engelsmän):blackeye:
11 min med en e30 318 är heller ingen dålig tid!
Min åsikt är att hela grejen med ringen är faktiskt inte hur fort man åker eller vad man åker, det är att man gör det och hela atmosfären där nere. Gud vad sugen jag blir på att ta mig dit nu. Dessutom öppning till gtg med klocksnackare, kan det bli bättre?
 

Tapiren

Cartier
Jag åkte ringen som passagerare i denna Daimler DS420, jag minns inte alls hur tiden såg ut och den mättes väl aldrig superseriöst, men jag minns att den var långt bättre än för många andra av bilarna som körde vid samma tillfälle, men då var föraren riktigt, riktigt rutinerad.

Hursom ett kul ställe att stanna till på om man är i närheten, även om man inte ens kör ett varv kan det vara en ganska rolig miljö. Vi ska dit i sommar igen, oklart med vad för bil.

Ett strul tycker jag är att tyskarna, tvärtom mot vad man kanske kan tro, inte alls är speciellt strukturerade. Vi vill ju liksom boka vilken dag vi ska dit, men det går inte att få något svar från dem kring om det finns andra arrangemang eller liknande den aktuella dagen. Svaret är snarare "vi får la se om banan är öppen", i december kändes det som ett ok svar men nu ska vi liksom dit om c:a tre månader, de måste tappa massor av besökare på grund av detta.
 

Bilagor

  • 40202_454103679807_706873_n.jpg
    40202_454103679807_706873_n.jpg
    68.6 KB · Visningar: 101

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Jag åkte ringen som passagerare i denna Daimler DS420, jag minns inte alls hur tiden såg ut och den mättes väl aldrig superseriöst, men jag minns att den var långt bättre än för många andra av bilarna som körde vid samma tillfälle, men då var föraren riktigt, riktigt rutinerad.

Hursom ett kul ställe att stanna till på om man är i närheten, även om man inte ens kör ett varv kan det vara en ganska rolig miljö. Vi ska dit i sommar igen, oklart med vad för bil.

Ett strul tycker jag är att tyskarna, tvärtom mot vad man kanske kan tro, inte alls är speciellt strukturerade. Vi vill ju liksom boka vilken dag vi ska dit, men det går inte att få något svar från dem kring om det finns andra arrangemang eller liknande den aktuella dagen. Svaret är snarare "vi får la se om banan är öppen", i december kändes det som ett ok svar men nu ska vi liksom dit om c:a tre månader, de måste tappa massor av besökare på grund av detta.

Det finns ju en kalender för detta. http://www.nuerburgring.de/?id=2347 Sen kan iofs banan stängas lite då och då pga olyckor, men det är svårt att gardera sig emot.
 
Topp