• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Everest-band till Rolex SubC - orange gummi och mörkbrunt skinn

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Tjena,

Då min kära SubC fick lämna för några månader sedan har jag inte längre någon användning av dessa band. Banden kommer från en amerikansk firma men de tillverkas i Schweiz. En konkurrent till RubberB som i ett jämförelsetest jag hittade blev utsedd till vinnare. Viktigt att notera är att dessa endast passar SubC (114060/116610).

Först ut; mitt orangea gummiband med tillhörande bandstift (liknande Rolex egna i god kvalité). Köptes 5/8 2015. I det närmaste nyskick. Inga revor/rispor i gummit whatsoever och fin, rak form. Spännet är förutom en väldigt lätt hairline helt fritt från repor. Det enda som är värt att tillägga är att jag gått på spännet lite med en fin fil och med ett fint sandpapper på baksidan - upplevde att det kunde störa lite innan. Bild finns nedan.
Ett följsamt, stabilt och underbart band som kommer göra sig helt perfekt nu i sommar! Alla tillbehör följer med, dvs ytterfodral, förvaringsfodral, garantikort, instruktionskort, några "visitkort", ett större kort med telefonnummer till Everest samt ett Policy-for-Returns-kort.
Nypris: Ca 3000kr med frakt och tull+moms vid dåvarande dollarkurs.
Mitt pris: 2000kr.
Ingen retur. Kan skickas med posten.

Sedan; mitt mörkbruna skinnband gjort i italienskt skinn med tillhörande bandstift. Från tidigt i oktober 2015. Perfekt om man vill dressa upp sin Sub! Endast använt i några timmar. Förutom de små oundvikliga veck som uppstår vid spännet i absolut nyskick. Alla tillbehör följer med: Ytterfodral, förvaringsfodral, garantikort, instruktionskort, några visitkort, ett större kort med telefonnummer till Everest samt ett Policy-for-Returns-kort.
Nypris: Ca 3000kr med frakt och tull+moms vid dåvarande dollarkurs.
Mitt pris: 1500kr
Ingen retur. Kan skickas med posten.

Tack KS för annonsplats! :)

114060 Everest på trädgårdsstol 2.JPG

114060 WS nära infästning.JPG

DSC_0040.JPG

DSC_0041.JPG

DSC_0042.JPG

DSC_0043.JPG



114060 Everest mörk WS i bil.JPG

DSC_0045.JPG

DSC_0046.JPG

DSC_0047.JPG


Tillbehör till varje band
DSC_0044.JPG
 
Topp