• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Everest Rolex-band

joF

Panerai
Hejsan,

Jag tänkte att vi kunde diskutera Everest Rolex-band i denna tråd.

Länk till hemsida: http://www.everestbands.com/

Vad har ni för erfarenheter med dessa? Vad är bra/dåligt?

Jag har börjat kolla, och det ser ut som att det finns en hel del fina saker. Dock är det väldigt dyrt, varför jag vill ha lite mer input innan jag slår till :)

Bilder är självklart ett stort plus!

/joF
 

joF

Panerai
Jag kan börja med två frågor:

Vad finns det för alternativ till dessa? Rubber B är väl en stark kandidat på gummi-sidan, men finns det linkande läderband billigare?

Jag lyckas ej hitta deras lås/clasp som jag hört att de ska sälja, var hittar jag den?
 

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag kan börja med två frågor:

Vad finns det för alternativ till dessa? Rubber B är väl en stark kandidat på gummi-sidan, men finns det linkande läderband billigare?

Jag lyckas ej hitta deras lås/clasp som jag hört att de ska sälja, var hittar jag den?
Med ett Rubber B använder du den claspen som sitter på länken du har.
 
  • Like
Reactions: joF

Roffe

Panerai
2-Faktor
Är du säker på att du gillar Rubber i verkligheten? Jag gjorde som så att jag beställde ett "Rubber X" från Gripenbro för 99 kr först så jag fick lite mer kött på benen. Alternativ?
 
  • Like
Reactions: joF

Roffe

Panerai
2-Faktor
Bra idé! :) är du nöjd? Har du bilder?
Jag är nöjd, men vet inte om jag är så nöjd att jag skulle lägga 2-3k på ett från Everest, för det är väl det dem kostar, typ? Jag föredrar länk i alla lägen, beror lite på vad man har för klocka kanske. Hade gummit på en helg sen saknade jag länken och bytte tillbaka.

Slänger upp alla bilder jag har på rubber, hittade tyvärr inga bilder på claspet, men du får kika hos Gripenbro!
http://gripenbro.se/artiklar/parts/rubber-x.html

IMG_9524.jpg

IMG_9559.jpg

IMG_9561.jpg

IMG_9562.jpg

IMG_9563.jpg

IMG_9565.jpg
 

joF

Panerai
Jag är nöjd, men vet inte om jag är så nöjd att jag skulle lägga 2-3k på ett från Everest, för det är väl det dem kostar, typ? Jag föredrar länk i alla lägen, beror lite på vad man har för klocka kanske. Hade gummit på en helg sen saknade jag länken och bytte tillbaka.

Slänger upp alla bilder jag har på rubber, hittade tyvärr inga bilder på claspet, men du får kika hos Gripenbro!
http://gripenbro.se/artiklar/parts/rubber-x.html

IMG_9524.jpg

IMG_9559.jpg

IMG_9561.jpg

IMG_9562.jpg

IMG_9563.jpg

IMG_9565.jpg
Tack för svaret!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag kör pelagosgummi till min blackbay. Liknar väl ändå rubber b lite? Gummit kosts 1600 och spännet 1000. Och tycker det är helt klart prisvärt. Däremot så tycker jag inte gummi med fäste direkt på boetten flyger måste vara ändlänkar eller ett tomt mellanrum mellan gummit och boetten.
Bilder:
image.jpg
image.jpg
 

joF

Panerai
Jag kör pelagosgummi till min blackbay. Liknar väl ändå rubber b lite? Gummit kosts 1600 och spännet 1000. Och tycker det är helt klart prisvärt. Däremot så tycker jag inte gummi med fäste direkt på boetten flyger måste vara ändlänkar eller ett tomt mellanrum mellan gummit och boetten.
Bilder:
image.jpg
image.jpg
Har en pelagos och gummit är fantastiskt :) riktigt snyggt på din BB också! Skulle vara roligt att se den på blåa BB.

Den passar ju dock inga rolexmodeller pga bredden.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tycker RubberB ser betydligt bättre ut än Everest banden. Bärs säkert skönare också, men då är jag partisk. Rubber X ovan ser faktiskt riktigt billigt ut och inget jag skulle sätta på en sub. Ser dessutom illa ut om man ska använda behöva använda länkbitar för gummit.. Kör med glidelock och det ser bra ut & känns bra.
 

joF

Panerai
Tycker RubberB ser betydligt bättre ut än Everest banden. Bärs säkert skönare också, men då är jag partisk. Rubber X ovan ser faktiskt riktigt billigt ut och inget jag skulle sätta på en sub. Ser dessutom illa ut om man ska använda behöva använda länkbitar för gummit.. Kör med glidelock och det ser bra ut & känns bra.
Ja jag vet inte riktigt vad jag tycker om länkbitar till gummit... Coolt eller fult? :p

Dock har Everest snygga läderband till exempelvis Explorer I, med ändlänkar. Dessa är jag mycket intresserade av :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Tycker RubberB ser betydligt bättre ut än Everest banden. Bärs säkert skönare också, men då är jag partisk. Rubber X ovan ser faktiskt riktigt billigt ut och inget jag skulle sätta på en sub. Ser dessutom illa ut om man ska använda behöva använda länkbitar för gummit.. Kör med glidelock och det ser bra ut & känns bra.
Fattas en bild här tycker jag ;)
Rubber B med glidelock
FullSizeRender (13).jpg
IMG_5874.JPG
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Hörde av en kille på instagram som hade känt på båda, och som tyckte att RubberB var ett skämt i jämförelse. Everestbandet var tydligen mycket bekvämare och kvalitén kändes mycket bättre också. Ska nog beställa ett svart eller orange till min SubC va det lider!
 

paradis

Audemars
Tycker också att man tänker innan. Till vilken klocka passar Rubber/ Everest bandet. Kanske till nyare klockor. Den som Hebbe visar ,perfekt. Skulle inte kunna tänka mig, på vintage Submariner, GMT 1675 ,mm
 

Erik1

Patek
2-Faktor
submariner-curved-end-leather-deploy_95b47dc9-27d8-41d1-9b3e-42eba54cb7ea_1024x1024.jpg

Bara jag som tycker att det där ser horribelt ut? På gummi passar orginalviklåset dock.
 

joF

Panerai
Tycker faktiskt att Nato ser bättre ut på Explorer än mocka (och gummi) utseendemässigt. Dessutom så har mocka en nackdel - den tål vatten dåligt ifall du vill hänga på stranden med klockan.
Nato har jag aldrig riktigt diggat på explorer. Dock tycker jag vissa färger perlon kan se riktigt fräckt ut :)

Men du har helt rätt gällande vatten, det är lite jobbigt...
 

Sexlaxar

Omega
På jakt efter ett gummiband till min Sub 116610LN. Vet någon om det finns återförsäljare för Everest i Köpenhamn eller GBG? o_O

:rolex::jlc:
 

Rey

Rolex
På jakt efter ett gummiband till min Sub 116610LN. Vet någon om det finns återförsäljare för Everest i Köpenhamn eller GBG? o_O

:rolex::jlc:

Finns lista med återförsäljare på deras hemsida, Franks Ur är det enda i Sverige mig veterligen. Om jag minns rätt så finns en i Danmark också, förmodligen Köpenhamn :)
 
Topp