Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

everydaycarry.com

Diskussion i 'Lifestyle' startad av TicTack, 22 december 2014.

1. TicTack
    Trådstartare

TicTack Stadsbo

Från:
    Framtiden
    Inte så jättespännande klockor i snitt, men rätt många fina småsaker.

http://everydaycarry.com/

Smart affärsidé, med länkar till "här kan du köpa det"-sidor. Frågan är hur mycket pengar det ger? Vem "Rocket-ar" en svensk version?

2. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Det där var lite småkul.
    Hade jag trott mer på idén hade jag nog byggt något. :)

3. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Synd att alltidmedmig.se är registrerad, hade varit bra att säkra upp om andan nu föll på någon dag. ;)

4. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Varför har alla massa survival-grejs och knivar?

vikgul, Untitled och POO gillar detta.
  5. POO

POO Präst

Varför när det kommer till sånt här så har majoriteten 3-4-5-6 knivar med sig? Gärna lite ficklampor och tändare med.

6. Untitled

Untitled Bonde

'MUUURICA!

7. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Man vet aldrig vad som händer, ett virus bryter ut och det blir som The Walking Dead. :bored:
    Lite nördigt coolt med EDC, massvis med sånt på instagram.. Inget man har användning för egentligen.

8. Limpas

Limpas Borgare

Från:
    Stockholm
    Kul sida! Förstår dock inte heller grejen med knivar och multiverktyg. Inte sällan folk går runt med två knivar, ficklampa och två universalverktyg. Förstår om man samlar på det, men att bära runt på det varje dag verkar ju onödigt. De har ju säkert kontorsjobb också där man troligen skulle ha mer använding av ett hålslag och en häftapparat :)

9. Noami

Noami Friends of KS

Älskar när folk drar #essentials på sådana bilder.

Höjden av essential:

Räven, rillesnille, Rookie och 2 andra gillar detta.
  10. Kairo

Kairo Friends of KS

Saknar bowiekniv och Glock, men annars ganska stabilt. Gärna fem meter klätterrep också.

alfgren och Noami gillar detta.
  11. Nexus

Nexus Präst

Vi har samma modell av Nintendo 3DS XL. Jag gillar dig.

icalle gillar detta.
  12. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland

Du har inte varit i Usa misstänker jag

Där är beväpningen skyhög, snarare regel än undantag att folk är beväpnade på ett eller annat sätt, om de inte bär skjutvapen / spray /elpistol så har den antingen knogjärn / knivkombo istället

Paranojja är en folksjukdom där, tillsammans med fetma :)

13. Noami

Noami Friends of KS

Jag gillar att du gillar Nintendo 3DS XL, för det gör jag med. Fast twisten är att det inte är min bild, utan en tagen från everydaycarry.com
    Fan, detta känns lite som att avslöja att tomten inte finns :( Ledsen och god jul på dig! :heart:

14. ollkli

ollkli Borgare

Från:
    Luleå
    En mindre fickkniv har väl alla behov av då och då? Victorinox Cadet är en omåttligt populär EDC kniv. Väldigt vacker dessutom och innehåller bara det mest nödvändiga.

image.jpg

15. Limpas

Limpas Borgare

Från:
    Stockholm

Nej, det har jag visserligen inte och visst är det en helt annan vapenkultur där borta, så låt gå för knivarna då (även om det inte gör det mindre sjukt). Men alla dessa multiverktyg och ficklampor går folk fortfarande runt med, men det kanske är så att många som har sådana jobb som gör att man bär med sig "intressanta" saker varje dag är de som postar. Vore nog inte spännande att se vad jag som kontorsnisse bär med mig under dagarna, förutom klockan då förstås :D

16. Nexus

Nexus Präst

Kom över till IT-svängen, här litar vi inte på folk som INTE har knivar, ficklampor eller multiverktyg på sig. Detta gäller upp till mellanchefsnivå. Huruvida man har användning för blankvapen i fickstorlek som säljare har inget med saken att göra, det handlar om principen...

Rockenfeller, Aquaracer2 och Limpas gillar detta.
  17. Huntsman

Huntsman Bonde

Från:
    Norrland
    Bevakningsbranschen har sin beskärda del av prylfetischister, undertecknad inkluderad.
    Ramlar jag i vattnet med allt jag (kanske ändå inte) behöver i tjänsten sjunker jag som en sten...

Räven gillar detta.
  18. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
  19. mruhr

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Du vet aldrig när du kan behöva en schweiziska kniv... skala apelsin på kontoret,öppna brev,fixa kontorsstolen. Använder min mer än jag trodde skulle vara möjligt då jag har ett kontorsjobb och tummen mitt i handen men den har varit med om mycket oväntat faktiskt

20. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
  21. Micke B

Micke B Sweet cheeks

De skrämmer bort tjejer

Räven, Kejsaren och POO gillar detta.
  22. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Vilket är bra då kjoltyg enbart är distraktioner från det som är viktigt på riktigt.

Apansson, Nexus, Micke B och 1 annan gillar detta.
  23. Limpas

Limpas Borgare

Från:
    Stockholm

Ja det kanske är som du säger. Kanske måste ha en för att förstå.. Får hoppas att det ligger en under granen :D

24. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag skojar, otroligt snabba brillor.

Tycker fö. Att sidan var sådär. Bara massa jänkare med knivar och tazers, förvånad att de ens vågar gå utanför dörren.

Hypebeast har gjort något liknande fast med kändisar. Stundvis lite krystat men kul ändå! Sök på hypebeast essentials typ

Edit, http://hypebeast.com/tags/essentials

Kejsaren gillar detta.
  25. TicTack
    Trådstartare

TicTack Stadsbo

Från:
    Framtiden
    Ja, i Sverige nöjer vi oss (av någon anledning) med att enbart tjuvarna har vapen.