• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Evighetstråd: Gissa bilden!

frere

Audemars
2-Faktor
Spelregler:

1. Gissa rätt.
2. Invänta godkännande.
3. Posta en egen bild.
4. Bevaka tråden och lämna över stafettpinnen.

Tillägg:
a) Om man inte lagt upp en bild 48 h efter att ett svar godkänts, är tråden fri och vem som helst får posta nästa bild.
b) Tänk på att göra bilden svårgooglad - filnamn, länkar, tidigare publicering etc.

Viel spass!

Observera att detta kan vara lätt beroendeframkallande.

Första bilden:
IMG_6643.jpg


Edit 17/10: Förenklade regler. (Tråden fungerar fint och onödiga regler behövs ju inte.)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Kul initiativ! :)

Jag gissar på ett bandbytarverktyg och jag sitter på tre stycken olika i nuläget.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gissar också på ett bandverktyg. Men jag specar upp med att det är ett PVD'at med mätskala på bilden (bara för att kanske slå Ariste lite...). Jag har et sånt PVD'at med mätskala och kanske 5-6 andra... :D
 

frere

Audemars
2-Faktor
Javisst är det ett bandbytarverktyg (från en viss forumsponsor). Jag har två. Bollen vidare till Ariste!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Plattfot tog det (kanske inte så oväntat).
Verktyg för att håla läder vid tillverkningen av klockarmband.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Ibland ska man ha tur...

Om ingen misstycker så filar jag på en bild till i morgon förmiddag och lägger upp mitt bidrag då. Allt för spänningen och bildkvaliténs skull!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Nope, inget klippt och klistrat med denna bild. Enbart beskuren

Det skulle ju kunna vara en GBG-kronograf men det är inte rätt svar ;)
 
Topp