• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Evighetstråd: Gissa bilden!

ZQT

The Banker
2-Faktor
daviden skrev:
Fixade till en direkt...
Kanske lite för enkel?

lume.jpg

FFF?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ricrob skrev:
yonsson skrev:
Ricrob skrev:
Deep Blue master 2000m
Bah! Too late man!
1132.gif
Jaja.. Jag tog den utan Google och laddade dessutom INTE upp en bild på en klocka i fel färg men visst, ta den du! ;)

Edit igen: Hhahaha, jag såg först nu att Daviden visst visade en i guld, sorry Yonsson och jag skyller på tentastressen... :shock:

Jag hänger inte riktigt med i ditt resonemang, men du är ursäktad. Google använde jag inte till annat än att hitta bilden. Modellen är ju inte direkt ovanlig, även om den nästan är identisk med kemmner octopus.
Edit: Nu väntar jag bara på att få stafettpinnen. Nästa bild är redo.
 

Ricrob

Patek
yonsson skrev:
Ricrob skrev:
yonsson skrev:
Jag hänger inte riktigt med i ditt resonemang, men du är ursäktad. Google använde jag inte till annat än att hitta bilden. Modellen är ju inte direkt ovanlig, även om den nästan är identisk med kemmner octopus.
Edit: Nu väntar jag bara på att få stafettpinnen. Nästa bild är redo.
Ta det piano och läs inte allt som det står, kan man inte få famla i vassen som vilken dålig förlorare som helst eller..? :p
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Här kommer nästa bild. Inlagd i fullt pianotempo. Frågan är helt enkelt: -Vad är det för klocka?

444_zps6449248d.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Triwa. Det eller PP Nautilus... :lol:

(Japp, jag har gett upp)

Eller så är det din Citizen full lume...
 

frere

Audemars
2-Faktor
Kanske en högupplöst digitalare av nåt slag, som en seiko med sån där e-paperdisplay (elektroforetisk?)?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
papadok skrev:
Kanske en högupplöst digitalare av nåt slag, som en seiko med sån där e-paperdisplay (elektroforetisk?)?

Gränsfall till för luddigt svar kanske, men du får rätt för det.
Som vanligt är Seiko först med att introducera en ny teknik inom klockvärlden. Tekniken som ligger bakom är E-ink, även kallat Active Matrix EPD.
seiko-epd-watch.jpg


Mer info här:
http://www.seikowatches.com/press/2010/ ... 09-01.html
och här:
http://forum.tz-uk.com/showthread.php?1 ... EPD-matrix
 

frere

Audemars
2-Faktor
Härligt! Det var precis den jag menade. Ibland går det ju så sjukt fort i den här tråden, så jag svarade utan googling och hoppades på det bästa. Kollade in den för ungefär ett år sedan och var rätt sugen, men visst är det så att den inte visar sekunder? Kändes lite trist på världens mest exakta klocka, så det fick bli något annat istället... Om den är din, kanske man vågar hoppas på en recension?

Hur som helst, jag fortsätter med den klocka jag haft på jobbet idag. För övrigt den enda jag låtit gravera. Pluspoäng för rätt fabrikat och guldstjärna för rätt modell!

20121015_110901-1.jpg
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
papadok skrev:
Härligt! Det var precis den jag menade. Ibland går det ju så sjukt fort i den här tråden, så jag svarade utan googling och hoppades på det bästa. Kollade in den för ungefär ett år sedan och var rätt sugen, men visst är det så att den inte visar sekunder? Kändes lite trist på världens mest exakta klocka, så det fick bli något annat istället... Om den är din, kanske man vågar hoppas på en recension?

Hur som helst, jag fortsätter med den klocka jag haft på jobbet idag. För övrigt den enda jag låtit gravera. Pluspoäng för rätt fabrikat och guldstjärna för rätt modell!

20121015_110901-1.jpg
Ett stetoskop!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
papadok skrev:
Härligt! Det var precis den jag menade. Ibland går det ju så sjukt fort i den här tråden, så jag svarade utan googling och hoppades på det bästa. Kollade in den för ungefär ett år sedan och var rätt sugen, men visst är det så att den inte visar sekunder? Kändes lite trist på världens mest exakta klocka, så det fick bli något annat istället... Om den är din, kanske man vågar hoppas på en recension?

Hur som helst, jag fortsätter med den klocka jag haft på jobbet idag. För övrigt den enda jag låtit gravera. Pluspoäng för rätt fabrikat och guldstjärna för rätt modell!

20121015_110901-1.jpg

Vågar man gissa på ett Littmann Classic?
 

frere

Audemars
2-Faktor
Visst är det klock-sidan av ett stetoskop. Även Littmann stämmer -dock ett Cardiology III, diskret moddat med avlägsnat extramembran.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
För att knyta ihop säcken lite: -"Tiden läker alla sår", som man säger... :roll:
 
Topp