• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Evighetstråd: Gissa bilden!

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Obeedoobe skrev:
Är du på arenan och ser på ett ungefär ut som på din profilbild? Är svaret ja så var du i bild!

Mvh

Är inte på arenan. Vilket är rätt skönt.

Eftersom du nämnde min profilbild så får den utgöra bildfrågan. Har en annan på g om det är för svårt.

Det är alltså en klocka som är svaret.

profil.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som blixten! Läste lite slarvigt och trodde bara du menade bilden, inte klockan.
Här kommer nästa bild:

Vad är klockmärket och modellen?
Jag har tagit bort namnen från urverket i photoshop, men misstänker att det är väldigt lätt ändå.
35jayxz.jpg
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Fryken skrev:
RosaCasio skrev:

Svaret är en klocka.

Det som är rosamarkerat borde vara "Price" i och med att det är Timothy som åsyftas.
Dock heter han "Bryce" i filmen och jag antar att du syftar på den klocka som han (och alla andra) bär i densamma:

Rolex 16013!

Det är mycket Rolex i den boken. Slutar ju dock med att Bateman helt sväljer stoltheten och köper en tråksub 16800 i slutet
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Gavve skrev:
Fryken skrev:
RosaCasio skrev:

Svaret är en klocka.

Det som är rosamarkerat borde vara "Price" i och med att det är Timothy som åsyftas.
Dock heter han "Bryce" i filmen och jag antar att du syftar på den klocka som han (och alla andra) bär i densamma:

Rolex 16013!

Det är mycket Rolex i den boken. Slutar ju dock med att Bateman helt sväljer stoltheten och köper en tråksub 16800 i slutet

Rosa?!

Rätt svar iaf, 16013 alltså. Gratulerar! Maskerade namn som alldeles för lätt kunde relateras till filmen/boken.
 

max

Dancing Queen
Gavve skrev:
Piece of cake!
Här är mitt bidrag:
Vad är det och vad används detta till?

Park Tool Ts-2Di Dial Indicator Gauge

Item #: TOOL68404
Manufacturer: Park Tool
Mfr. Model Number: TS-2DI

  • Measures a wheel's lateral and radial run-out to .01mm.
    Mounts easily to any TS-2 or TS-2.2 Truing Stand.
    Enables user to set and follow tolerances for each wheel.
    Includes two dials, mounting brackets and specially designed tips

...det tror jag den är och gör :D

och jaaa jag fuskade men när du döper filen efter artikelnummer gick det ju inte att hålla sig till den raka och rätta väg som min mor predikat :roll:
 
Topp