Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Eweco Incabloc

Diskussion i 'Vintage' startad av Micke_A, 10 mars 2016.

Taggar:
  1. Micke_A
    Trådstartare

Micke_A Bonde

Från:
    Skåne
    Lite nyfiken på om någon vet något om detta fabrikat och modell. Inköpt av min morfar i mitten av 60-talet på en dagstur med färjan Trelleborg - Sassnitz. Har naturligtvis stort affektionsvärde och tickar på bra, men det vore intressant att få veta lite om den. Jag vet inte flex-bandet är original, men det ser någon mm för smalt ut. 2016-03-10 07.40.07.jpg 2016-03-10 07.39.18.jpg

UncleBear och theargonaut gillar detta.
  2. UncleBear

UncleBear Borgare

Har en av samma tillverkare. Har sökt på nätet i begränsad omfattning och inte hittat nått. Min klocka ser ut så här:
    image.jpg
    Jag är också intresserad om mer info om denna tillverkare och hoppas på svar...

theargonaut och Micke_A gillar detta.
  3. UncleBear

UncleBear Borgare

Inne i klockan tickar denna
    image.jpg

Micke_A gillar detta.
  4. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Så här skrev @Warwian i denna tråd... http://klocksnack.se/threads/delar-med-mig-av-lite-vintage.47390/#post-1165783
    "Ewecon är för övrigt en importklocka med ett generiskt schweiziskt verk. Varumärkesnamnet brukar oftast tillskrivas E. Wolff & Co. Aktiebolag i Göteborg."

UncleBear och Micke_A gillar detta.
  5. Micke_A
    Trådstartare

Micke_A Bonde

Från:
    Skåne
    theargonaut och UncleBear gillar detta.
  6. UncleBear

UncleBear Borgare

Kul med Göteborgsanknytningen. Säkert en Öisare, Bra killar!
    Tack för snabb info. Har haft klockan sedan lång tid tillbaka men har aldrig haft den på armen en hel dag...

theargonaut gillar detta.
  7. UncleBear

UncleBear Borgare

felpost!

8. UncleBear

UncleBear Borgare

Hoppas inte att TS tycker jag trachar tråden men lite OT måste vara OK;).

I samma låda som Ewecon låg en Alprosa som fått lika lite uppmärksamhet. Den ser ut så här
    image.jpg
    Urverket som tickar i den ser ut så här
    image.jpg
    Dvs en Enicar. En klocka som jag fick hem igår...
    image.jpg
    Hade inte du, @Micke_A postat inlägget hade jag inte googlat Alprosa och fått historia kring den. Kul!
    Tack för ditt inlägg!

Micke_A och theargonaut gillar detta.