• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Explorer 39mm - knuffa mig över kanten eller dra upp mig

mega

Rolex
Var i landet håller du hus ? Jag har en 214270 och är sjukt sugen på en 3239 (inget byte dock, utan utökning). Skulle bra gärna vilja bytesklämma på en ingy nån kvart i lugn o ro.
Själv håller jag till i Stockholmsområdet. PMa om det passar.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fan vad sjukt att bli besinnad på det här forumet, det trodde jag aldrig... Men när jag ser Denkes bild blir jag svårt sugen på en clean jävla explorer.


Du vet ju att du kommer göra det. Bara att köra. Föreställ dig scenariot att du INTE köper Explorern. Då kan du ju ligga där och ångestsvettas utan nattsömn. Med en IWC på handleden som du ändå redan bytt bort mentalt. Orimligt! Självdestruktivt!

Lyssna absolut inte på de konstiga människorna här i tråden som förgiftar ditt sinne med kätterska vanföreställningar om att du skulle vara fel ute. Du är ju bara en hårsmån från att uppleva ljuset! Klart du ska ha en Explorer! :D
 

Skolläraren

Panerai
image.jpg


image.jpg


image.jpg


Flippa!

image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Synd att den har SHS. Annars en till synes rätt så optimal klocka rent estetiskt och speficikationässigt.
 

Grön

Omega
2-Faktor
Jag har en Explorer 39mm och hade valt den framför denna Ingenieur. Med denna modell är IWC på rätt spår vad gäller storlek och tjocklek. Jag vill gilla den men tycker Explorern ger bättre känsla.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
oskarponken är ju även här partisk då jag äger 3239:an men har även ägt en Explorer 1:a dock 36mm men trots att det var en helt underbar klocka så kunde jag ej förlikas med att den saknade datum, så ta med det i kalkylen tycker jag :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fel. Minutvisaren hamnar perfekt så den markerar över indexlumen i mörkret och inte täcker över siffrorna på dagtid.


Denke, attack!


Jag har blockat den där yonsson … Vad skrev karln? Var det nåt om att han tycker att Seiko Sumo var jättebra och att han kan karate? :D

Hur går det förresten för oskarponken? Är Explorern inhandlad eller lallas det bara?
 
Topp