Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Explorer I - urtavlans storlek?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Lage, 10 april 2013.

1. Lage
    Trådstartare

Lage Bonde

Vet någon vilken diameter urtavlan på 39 mm-explorern, 214270, har? Jag har googlat utan att hitta någonting om saken. När jag tittade på den häromveckan kändes den spontant stor, över 33 mm? Visst finns det väl någon här som har en?

2. rogman

rogman Torpare

Ja jag har en, svårt att mäta exakt hur stor urtavlan är innanför safirglaset.
    Jag tycker inte att urtavlan känns stor, den har en oslagbar läsbarhet tycker jag.
    Med sina 39mm känns explorer 1 precis lagom och passar i alla sammanhang, kläm och känn och se om det är klockan som passar dig.

3. Dawsss

Dawsss Bonde

Fan va fin bild! Har vart nådigt sugen på en Ex39a länge nu..

4. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Jag är supernöjd med min, bär betydligt större än specade 39mm. Och då föredrar jag ändå klockor på 40mm +.

Men just denna funkar! En daglig trotjänare (typ).

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Bifogade filer:

5. danne10

danne10 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Kan bara hålla med 39mm Exp är snygg, stilren och välbalanserad, jag är van vid större klockor men denna funkar utmärkt :)

Jag har tyvärr inga mått på tavlan..

// Danne

Sent from my iPad using Tapatalk HD

6. Lage
    Trådstartare

Lage Bonde

Jag har gått från större till lite mindre klockor på sistone och tycker att den känns lite stor. Min IWC Mark XVI är 39 mm och känns nästan lite för stor. Det vore intressant att veta hur urtavlan på explorern är i relation till IWC:n, som nog är 33 mm eller däromkring.

Mårtenssons ur Brookfield