• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Explorer II 42 mm

fredtiger

Cartier
Tycker den nya ser för maxad ut, särskilt visarna är i fetaste laget IMO. Föregångaren tilltalar mig mer, även om jag inte skulle sagt nej till den senare heller... men på köplistan är det 16570 som är listad!:happyhappy:
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Har haft båda och tycker att 40mm känns så mkt bättre. Kanske en vanesak iofs...
Tycker att den nya ser lite tung ut, med de tjockare visarna, dock är den ju ändå JÄVLIGT snygg!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Skillnad på SD 40mm och EXP 42mm
image.jpg
 

Archie

Cartier
Den nya är så mycket snyggare än den gamla. Kan inte tänka mig köpa den gamla, men har varit väldigt nära på att skaffa den nya flera gånger, dock har det fallit på storleken...
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag förstår inte. Som det ser ut nu så äger jag 16570 med vit tavla, svart tavla kom aldrig på frågan. När jag tittar på nya explorer II så faller smaken direkt för svart tavla, även om jag själv aldrig skulle köpa den. 42 mm upplever jag som för stort och jag tycker att tidigare exp II har lyckats otroligt bra med storlek och hur den ligger på handleden, min har även 3186 i sig. Toknöjd! :)
 

M021

Rolex
2-Faktor
Ruskigt snygg modell. Kommer alltid fram till sommaren. För 1-1,5 år sedan var detta nog Sportrollen du kunde förhandla dig till bäst % på. Idag är det svårare, givetvis pga av CHF men också på grund av att efterfrågan är högre. (Enligt EN AD). Underskattad modell.
 

BOTL

Panerai
Den hamnar nog i skymundan lite p.g.a subben men det är en väldigt stilren klocka, och är man lite grövre så passar 42an som en smäck. Måste testa en sån.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Det är märkligt att båda modellerna hamnar i lite i skymundan, bang for the buck. Prissättningen på 16570 är fortfarande trots en stigning otroligt bra. Bästa sportrollen, eller bästa sportstålen enligt mig i 35.000:- klassen.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Gillar 16570, 216570 och 16550. Hade en 16570 på lån i några dagar förut som var riktigt trevlig, tycker index är halvroliga däremot.
216570 har jag inte prövat men visar känns leksaksaktiga men föredrar nya länken och låset. 42mm kanske sitter bättre på mina handleder, ej prövat en Rolle i 42mm än.
Men får man välja hade jag valt en 16550 med riktigt krämig ivory tavla.
Något sånt här:
image.jpg
image.jpg
 
Senast ändrad:

KenKun

Patek
2-Faktor
Suktade sjukt mycket efter en med vit tavla, och hade även som mål att köpa den. Den är jättefin på bild, men när jag väl fick testa den nya på 42 så fick jag aldrig någon wow/vill ha känsla. Tjejen tittade på den och ryckte på axlarna.

Jag köpte något annat istället :)
 

wilsdorf

Omega
Svårt val. Hade gamla 40mm men blev aldrig nog favorit på handleden. Faktum är att jag aldrig saknat den. MEN........är verkligen sugen på 42:an. Inplanerat besök hos AD idag, omgående leverans.....förhandlat pris.....Så frågan är om det blir ett köp eller inte. den finns en plats ledig i klocklådan bland kusinerna GMT, pappa Daytona och bror Sub. Kanske....kanske....
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Har haft både svart och vit, riktigt trevlig. Tyvärr för stor för mina handleder annars hade nog en med svart tavla funnits kvar.
 
Topp