• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Explorer-typ-dinka för 2-3k", eller "hjälp Sundström få till ett ligg"

Hej Bullen

Idag fick jag frågan vad man ska ha för klocka med sig på fjällvandring, lite lättare bergsklättring och allsköns andra äventyr i detta vackra land.
Givetvis svarade jag ROLEX Explorer utan att tveka :D

Tjejen som ställde frågan har en speciell plats i mitt vänstra förmak, så ni förstår hur allvarligt jag ser på den här utmaningen! :ligga:

Eftersom budgeten inte räcker till både fjälltur och Rålle blir det alltså till att leta efter ett substitut.

Hon hade själv hittat den här bilden och var klart imponerad över hur snygg den var!
Självklart har hon rätt! :ligga:
image.jpg


Vad finns det då som är i närheten utseendemässigt?

Sarb017 hade passat fint, men den är lite stor med sina 40mm
image.jpg


Smiths Everest men som också är lite för stor
image.jpg


Armida A6, också på gränsen till för stor :/

image.jpg

(Alla bilder är googlade om någon undrar)


Finns det något som liknar explorern till både utseende och storlek (36mm) eller måste jag punga ut med mellanskillnaden till en riktig för att komma innanför brallorna på henne!?

Tips, knep och ivrigt påhejande mottages tacksamt!
(och snälla moralpoliser, ta det med en nypa salt)


Trevlig kväll
Sundström
 
ähmen, nått måste väl finnas?
Tänker att om man tänjer lite så kanke man kan hitta nån Tudor Oyster Prince med schysst tavla? Head Only då..
 
  • Like
Reactions: Ako

Sond

Patek
Du kan få låna min för 15000 om vi lyckas lösa försäkringen. Det borde det väl vara värt? Om inte - undrar hur hon ser på det..;)

IMG_8380.jpg
 
Du kan få låna min för 15000 om vi lyckas lösa försäkringen. Det borde det väl vara värt? Om inte - undrar hur hon ser på det..;)

IMG_8380.jpg
Haha, bussigt av dig! KS-andan när den är som bäst!
"Här babe, Sunken har fixat en gammel-expy åt dig!" = ligga!

-Va? Trodde du att du skulle få behålla klockan?! :D
 
Head only är vad du får om du köper något annat än vad hon vill ha ;)

OnT: tycker den här går i samma stuk som explorern utan att för den skull vara en plankning. 36 mm dessutom

image.jpg
Haha, grymmast svar!
Den var ju schysst! Är det den "vanliga" combaten?


Den får du nog leta beggad om inte nån handlare i Asien har den kvar.
Har iaf inte sett den nånstans - tyvärr-
Aha, kanske blir väl svårt då..
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Som jag hörde av en nitisk, ung dam på Levis Gallerian för tjugo år sedan:

- Det kostar att ligga på topp!

Sexuell referens omenad... Mao Rolex
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Zeno explorer finns ju, homage i samma storlek som originalet. Vet inte om den finns köpa ny... Om du får ligga med den vet jag inte heller ;)

Alpha har ju en med men då får du nog roa dig ensam :D
 
Nä men allvarligt så är ju fieldklockor ett ganska bra alternativ då de är avskalade och bara visar det viktigaste.

Riktigt synd att Smiths Everest är 40. Tror hon skulle uppskattat den annars.. :)
 
Topp