Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ezteem?

Diskussion i 'Diskussion' startad av slimjim, 2 januari 2013.

1. slimjim
    Trådstartare

slimjim Rösten från Bro

Någon som har koll på det svenska klockmärket Ezteem?
    Skall vara designade i Sverige men swiss made. Vet inte riktigt vilket ben jag skall stå på. Är det "Thorema" klass eller vad anser ni?

2. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Nja tror de är rätt mycket bättre, eta-verk i antar jag. Ingen aning om kvalite på tavla och boett, jag gillar dock designen med de gula/orange visarna mot silvertavla. Känns väl spontant helt okej för 4k om inte finishen är ruggigt dålig men tycker inte det ser ut så. Läst någon recension om en av deras dykmodeller och fick bra kritik iaf.

3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jag har svårt för klockmärken där man inte bemödar sig med att skriva ut vilket urverk det är, men som sagt, det borde vara ETA-verk. Designen tilltalade mig inte, även om det alltid är kul när det dyker upp nya märken.

4. Gregerus

Gregerus Bonde

Jag har lite koll på det. Har själv den här: http://www.klockia.se/ezteem-lynx-automatic-cognac.html
    Det är Jens som äger Klockia i Visby som ligger bakom märket. Verket är ett 2824. Jag har inte jättestor erfarenhet av bättre klockor, men är väldigt nöjd med min. Det som var extra skoj med den är att jag fick sitta i Jens verkstad och plocka ihop den själv. Som begynnande klocknörd så var det en riktigt bra push in i nörderiet.

5. China

China Guest

Kul erfarenhet, men då uppfyller inte klockan villkoren för "Swiss made". Ruffel och båg med andra ord.

http://www.fhs.ch/en/swissm.php

6. Gregerus

Gregerus Bonde

Jag vet inte om klockan sattes ihop i Schweiz, den var monterad när jag kom dit. Jens plockade isär den för att jag skulle få se hur den sätts ihop. Alla delarna skall vara tillverkade i Schweiz, monteringen vet jag dock inte har inte frågat.

7. Crowolf

Crowolf Guest

Lite........ Boooooring...... Tycker jag tyvärr. Finns ett sjukt överflöd med såna här 'nästan'-klockor.

/pope

8. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Hade varit roligare med ett lite mer svensk-klingande namn kanske. Deras klockor verkar vara helt ok, men tråkigt namn.

9. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Hmm ordinarie pris över 8000kr....

10. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Känns lite Theorema över den där prissättningen/prissänkningen/skyltandet.
    Kanske något som bör tänkas på om nu klockan är ok.

11. slimjim
    Trådstartare

slimjim Rösten från Bro

Verkar vara en generell prissänkning.
    Har han övervärderat sina klockor? och går därför försäljningen trögt? Han verkar också vara den enda försäljaren av sina klockor.

Mårtenssons ur Brookfield