• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FÖRSLAG: "Secret Santa" (Julklappsutdelning via forumet)

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Haj!

Vet inte om vi haft det tidigare men har varit medlem på en del forum (somethingawful exempelvis) där "Secret Santa" har körts igång lagom till jul.

Det går ut på att ett gött gäng personer skriver upp sig med namn och adress på en lista (som administreras av någon självklart så slipper man "outa" sig för alla), sedan slumpas namn och adresser ut till samtliga personer när tiden för anmälan gått ut.
Det som varje person då får göra är att fixa ihop ett fint litet klock-relaterat paket som julklapp och skicka till den random person som man fått tilldelad till sig. Ganska enkelt, du skickar något skoj till någon (värde helt ointressant, allt från bars och gamla reklamblad och natoband till vintageklockor) och du får något skoj tillbaks av någon annan. Självklart skall en lapp med ditt profilnamn skickas med, typ "God Jul önskar Ruskprick!"

Självklart skapas en tråd där alla sedan kan visa upp sina julklappar och passa på att tacka sin "secret santa".

Låter det som en bra idé?

Tyvärr så har jag svårt att lägga ned någon tid på det så jag skulle isåfall vilja ha någon frivillig som kan administrera det hela! Så jag slipper idén fri till någon som känner att ni kan lägga ned några timmar på det :)
Förslagsvis någon "kändis" i forumet då en hel del här sitter med ganska tunga samlingar som man kanske inte vill "adressera" om..

Mvh
Ruskprick
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Lysande idé! Sett det göras på ett gitarr/musikforum (www.diskantforum.se) med bra resultat. En hel del både roliga & bisarra julklappar redovisades i den tråden... ;)

Tyvärr har jag inte tid/möjlighet att administrera en sådan företeelse, men jag skulle självklart vara med!

Hoppas nå´n tar upp stafettpinnen...
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Kul att folk gillar´t!
Då fattas bara en "eldsjäl" ;)

Skall bli kul o se om det blir av, det brukar bli en hel del roliga julklappar, sedan finns det säkert en del som lägger ned några minuter extra som "tomte" och kikar igenom posthistorik och märker att man har något som skulle passa perfekt till just den person man skall skicka till. Högt och lågt, finns inga dåliga julklappar! :pompus:
Bojke kanske får en gammal reklamtidning från Junghans, 16610 kanske får ett Nato som matchar nya klockan, McGyver kanske får en gammal Tissot som behöver kärlek osv :)
 

CLT

Rolex
Var det inte någon som gjorde en förfrågan om folk var intresserade? Typ någon månad sedan, eller drömde jag?!?
 
Topp