• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Färg på bezel Tudor Heritage Black Bay

Färgpreferens


  • Totala väljare
    84

laketwig

Patek
2-Faktor
Lätt den röda. Gör sig riktigt bra mot urtavlan och index/visare. Hade den haft datum också hade jag köpt en för länge sedan ... ;)

Edit: Datum lånat från min SD.
Tudor Black Bay (date).jpg
 
Röstar på blå, röd är mer svartklädd i min mening och sen är det ju bara jag men röd är en så speciell färg så jag hade troligtvis tröttnat på den fortare
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Röd, den gör sig bra med index och visare samt ger lite mera färg än svart eller blå.
 

Barda

Cartier
Blå!
Som tidigare nämnts så slipper man gilt-dialen som jag aldrig varit riktigt bra kompis med. Jag och gilt-dialen kanske gör high-five på krogen då och då, men när det kniper så finns han liksom inte där. Han utger sig att vara något han inte är. Den blå däremot, kall, rak och ärlig snubbe.
 

Gabriel90

Panerai
Är själv på väg att köpa nya black bay med inhouse.
Lutar åt svart eller blå.
Röda skulle jag personligen tröttna på efter nån vecka.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har blå för jag bara har en klocka och den är mer allround men den främsta anledningen är för att visarna är vita och inte gul-vita
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Röd!
Helheten blir så djäkla bra. Med svart blir det bara en vanlig dussin-dykare ;)
Och den ska vara på original läder, inte länk!
Perfektion i mitt tycke.

Edit: Blir väl roligare med en bild från i somras
IMG_0787.JPG
 
Topp