• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Färgskav på plexi?!?

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Målad metallstolpe:

vesamuru.jpg


vs Vintage-Rolex m plexi = "färgskav" precis på dome:ningen:

edubyvuz.jpg


Hur får jag bort detta utan att skada plexit? Har skrapat försiktigt m nageln.å det sitter som f-n... Vilket lösningsmedel tar bort färg, men skadar inte plexi?

Tacksam för hjälp! Så här kan det ju inte se ut!!!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Osäker..men testa värma upp färgen lite med en hårfön och försök skrapa med nageln då?
 

Johan M

Cartier
Gnugga bort det mot tröjan eller om du kan vänta tills du kommer hem, bomull och tandkräm. Annars polywatch eller dylikt.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Vadå "behöver putsas"?!? Lite repor är ju sexigt! ;-)

Det är som lite fåror (finare ord för rynkor) i ansiktet på oss åldrande gentlemän...

Provar lite olika varianter under kvällen. Inget lösningsmedel, dock...
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Esh, glaset tycker jag gott du kan putsa upp, det ser bara risigt ut med repor där, samt försämrar funktionen.
Att man inte polerar boett osv är ju en annan femma.

Kör polywatch
 

max

Dancing Queen
Har fått det några ggr jag också, går alltid bort med tandkräm och lite putsning med en trasa.
 

McGyver

Rolex
Lite Häxan Polish på en bomullstuss fixar biffen!
Börja med att trycka lite hårdare tills det mesta av färgen är borta - lätta på trycket allt eftersom => Plexit kommer att bli som nytt! :)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Jo'rå... Lite puts m bomullstuss å tandkräm fixade biffen!

Tack för alla förslag. Får prova lite mer seriös polering av Plexit en annan gång!
 
Topp