• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Få bort märken efter länk?

Degnell

Cartier
2-Faktor
Kanske lägger det här i fel forumdel, eller så har det diskuterats tidigare och jag bara var kass på att söka reda på den tråden.

Hur som helst plockade jag av länken på mitt nyförvärv, en Omega AT 8500G igår för att köra på nato ett par dagar. Såg då att länken lämnat lite märken efter sig. Putsade lite med cape cod duk och tandborste med handtvål vilket resulterade i att det blev bättre, men fortfarande finns märken/en rand kvar som irriterar lite på en i övrigt så vacker skapelse. Några tips eller är det bara att fortsätta ihärdigt med tidigare nämnd metod? Vill ju inte repa den.
image.jpg
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Strunta i det. Risken finns att du i framtiden kommer irritera dig ännu mer på att du gick lös med diverse tillhyggen för en simpel hemmapolering - när lite märken är standard.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Känns som att polering med Cape Cod eller liknande är det som gäller om du vill få bort dessa ytrepor och få det högblankt igen. Ett jäkla gnuggade och de kommer tillbaka :)
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Tack för svar, då kanske det inte är något problem utan med norm att man har en linje efter länken. Får blunda för det tills vidare då:)
 
Topp