• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Få bort repor på plexi?

Mykeys

Cartier
Har bara haft min Citizen ParaWater i några dagar men jag har redan lyckats få lite mikrorepor på det utstickande plexit. Verkligen ingenting djupt, bara jättetunt på ytan. Vad är bästa tipset på hur man polerar bort dem? Polywatch funkar det?
Tack på förhand!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Polywatch fungerar bra! gnugga ordentligt bara!

Annars fungerar tandkräm faktiskt bra, testa någon med whitening funktion eftersom dom har mer polering än andra.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Körde lite autosol sist. Funkade riktigt bra.
Annars funkar det hyfsat med tandkräm. Dock ej lika bra som Autosol eller polywatch
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Få bort repor på plexi?

Ni som gör detta ofta; brukar ni maskera klockan något eller kör ni bara på?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Gårdagens flytt. Före och efter en liten droppe Polywatch och ett par drag med en tygtuss. Maskering not needed. :)
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1353755997.627147.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1353755997.627147.jpg
    38.4 KB · Visningar: 357
  • ImageUploadedByTapatalk1353756008.713194.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1353756008.713194.jpg
    28.7 KB · Visningar: 353

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Mykeys skrev:
Alright, då verkar Polywatch vara vägen man ska vandra. Tack för alla svar och bilder!

Finns även något som heter Displex på Kjell och kompisar, för typ 50 kr, som jag tycker funkar bra. Kan dock inte jämföra med Polywatch, eftersom jag aldrig testat det. Tandkräm tycker jag mest blir kletigt.
 
Topp