• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få en Rolex klocka

nobi

Breitling
HEJ allihop
jag ska få en helt ny rolex klocka från min kusin men han bor i malaysia men det går inte att skicka klockan, han har gått till DHL,FEDEX,UPS och alla har sagt att dom inte skickar klockan. jag har även ringt DHL Sverige varför det inte går att skicka klockan från malaysia till sverige men dom säger att klockan kostar mer är 5k dollar. hur kan man skicka klockan??? plz HELP
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
HEJ allihop
jag ska få en helt ny rolex klocka från min kusin men han bor i malaysia men det går inte att skicka klockan, han har gått till DHL,FEDEX,UPS och alla har sagt att dom inte skickar klockan. jag har även ringt DHL Sverige varför det inte går att skicka klockan från malaysia till sverige men dom säger att klockan kostar mer är 5k dollar. hur kan man skicka klockan??? plz HELP
Klart det går att skicka med ett annat värde. Spelar ju ingen roll för dig då allt över 0kr är vinst!

Registrera dig på ett transportforum istället, där finns de verkliga experterna!
 

appaz

Omega
Hej,

Skall inte vara några problem så länge värdet inte överstiger 1 mil SEK, arbetar själv inom transporträtt/transportförsäkring. Räkna dock med att du får lägga till en premie för att försäkra klockan till fullvärde.
 

tissoter

Audemars
"Dom säger att klockan kostar mer än 5k dollar" hur vet dem om vilken Rolex det är? Kanske är en vintage DJ.

Vilken är det förresten ? @nobi
 

nobi

Breitling
Hej,

Skall inte vara några problem så länge värdet inte överstiger 1 mil SEK, arbetar själv inom transporträtt/transportförsäkring. Räkna dock med att du får lägga till en premie för att försäkra klockan till fullvärde.
hur mycket kostar en prime om klockan kostar ca: 100k
 
P

Philippe Stern

Guest
HEJ allihop
jag ska få en helt ny rolex klocka från min kusin men han bor i malaysia men det går inte att skicka klockan, han har gått till DHL,FEDEX,UPS och alla har sagt att dom inte skickar klockan. jag har även ringt DHL Sverige varför det inte går att skicka klockan från malaysia till sverige men dom säger att klockan kostar mer är 5k dollar. hur kan man skicka klockan??? plz HELP
Hej, Nobi.
Fann lite fel i din fråga. Se mina 21 kommentarer nedan:
1. Hej skrivs inte med versaler
2. Kommatecken efter Hej
3. Punkt efter allihop
4. Jag skrivs med versal
5. Rolexklocka är ett ord
6. Kommatecken efter kusin
7. Malaysia skrivs med versal
8. Punkt efter Malaysia
9. Punkt efter klockan.
10. Han med versal
11. Mellanslag mellan DHL, FEDEX och UPS
12. De, inte dom
13. Jag skrivs med versal
14. Malaysia med versal
15. Sverige skrivs med versal
16. Kommatecken efter Sverige
17. De, inte dom
18. Hur med versal
19. Tre frågetecken i rad?
20. Plz?
21. HELP skrivs inte med versaler. I så fall med utropstecken efter sig.
 
Senast redigerad av en moderator:

Kiddy

Panerai
2-Faktor
Hej, Nobi.
Fann lite fel i din fråga. Se mina 19 kommentarer nedan:
1. Hej skrivs inte med versaler
2. Kommatecken efter Hej
3. Punkt efter allihop
4. Jag skrivs med versal
5. Rolexklocka är ett ord
6. Kommatecken efter kusin
7. Malaysia skrivs med versal
8. Punkt efter Maylasia
9. Punkt efter klockan.
10. Han med versal
11. Mellanslag mellan DHL, FEDEX och UPS
12. De, inte dom
13. Jag skrivs med versal
14. Malaysia med versal
15. Sverige skrivs med versal
16. Kommatecken efter Sverige
17. De, inte dom
18. Hur med versal
19. Tre fråge tecken i rad?

"plz HELP" då? Är det korrekt?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hej, Nobi.
Fann lite fel i din fråga. Se mina 19 kommentarer nedan:
1. Hej skrivs inte med versaler
2. Kommatecken efter Hej
3. Punkt efter allihop
4. Jag skrivs med versal
5. Rolexklocka är ett ord
6. Kommatecken efter kusin
7. Malaysia skrivs med versal
8. Punkt efter Maylasia
9. Punkt efter klockan.
10. Han med versal
11. Mellanslag mellan DHL, FEDEX och UPS
12. De, inte dom
13. Jag skrivs med versal
14. Malaysia med versal
15. Sverige skrivs med versal
16. Kommatecken efter Sverige
17. De, inte dom
18. Hur med versal
19. Tre fråge tecken i rad?

Du särskrev på punkt 19 och du stavade fel på punkt 8!

Skärpning Philippe!
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Hej, Nobi.
Fann lite fel i din fråga. Se mina 19 kommentarer nedan:
1. Hej skrivs inte med versaler
2. Kommatecken efter Hej
3. Punkt efter allihop
4. Jag skrivs med versal
5. Rolexklocka är ett ord
6. Kommatecken efter kusin
7. Malaysia skrivs med versal
8. Punkt efter Maylasia
9. Punkt efter klockan.
10. Han med versal
11. Mellanslag mellan DHL, FEDEX och UPS
12. De, inte dom
13. Jag skrivs med versal
14. Malaysia med versal
15. Sverige skrivs med versal
16. Kommatecken efter Sverige
17. De, inte dom
18. Hur med versal
19. Tre fråge tecken i rad?

Du är svenskalärare va?

Förresten, frågetecken särskrivs inte så vitt Jag vet ;)
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Hej, Nobi. Fann lite fel i din fråga. Se mina 19 kommentarer nedan:
1. Hej skrivs inte med versaler
2. Kommatecken efter Hej
3. Punkt efter allihop
4. Jag skrivs med versal
5. Rolexklocka är ett ord
6. Kommatecken efter kusin
7. Malaysia skrivs med versal
8. Punkt efter Maylasia
9. Punkt efter klockan.
10. Han med versal
11. Mellanslag mellan DHL, FEDEX och UPS
12. De, inte dom
13. Jag skrivs med versal
14. Malaysia med versal
15. Sverige skrivs med versal
16. Kommatecken efter Sverige
17. De, inte dom
18. Hur med versal
19. Tre fråge tecken i rad?

Lite fel i din rättning:
1. "Jag", "han", "hur" skrivs inte med versal, ett ord som följer en punkt, ett utropstecken, frågetecken eller liknande skiljetecken skrivs med versal.
2. "Frågetecken" särskrivs inte.
3. Det här är ett forum för klockor, frågan rör en klocka. Trots att språket brister förstår jag inte poängen med att sitta och rätta någons grammatik och/eller stavning, framförallt när man själv har fel i sin rättning. Även du måste förstå frågan trots språket, eller? :)
 
P

Philippe Stern

Guest
Lite fel i din rättning:
1. "Jag", "han", "hur" skrivs inte med versal, ett ord som följer en punkt, ett utropstecken, frågetecken eller liknande skiljetecken skrivs med versal.
2. "Frågetecken" särskrivs inte.
3. Det här är ett forum för klockor, frågan rör en klocka. Trots att språket brister förstår jag inte poängen med att sitta och rätta någons grammatik och/eller stavning, framförallt när man själv har fel i sin rättning. Även du måste förstå frågan trots språket, eller? :)
Jaså, du tror nobi finns på riktigt? Förlåt mig. Jag trodde du var normalbegåvad.
 
P

Philippe Stern

Guest
Min kommentar till din rättning rör inte huruvida jag tror nobi finns på riktigt eller inte, jag tror varken frågan eller frågeställaren är seriös. Det ger ju å andra sidan ännu mindre mening till rättningen av hans inlägg, eller? :)
Ska det inte var punkt efter riktigt? Ett kommatecken där känns inte rätt.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Ska det inte var punkt efter riktigt? Ett kommatecken där känns inte rätt.
Det är en fråga om preferens. Jag känner att "jag tror varken frågan eller frågeställaren är seriös" är en naturlig fortsättning av meningen och väljer därför att använda kommatecken. Nu tänker jag inte fortsätta diskussionen då den känns fullständigt meningslös. Lycka till med vidare rättning! :)
 
Senast ändrad:
P

Philippe Stern

Guest
Det är en fråga om preferenser. Jag känner att "jag tror varken frågan eller frågeställaren är seriös" är en naturlig fortsättning av meningen och väljer därför att använda kommatecken. Nu tänker jag inte fortsätta diskussionen då den känns fullständigt meningslös. Lycka till med vidare rättning! :)
Preferens? Vi snackar inte kön här. Nej, du kan inte skriva korrekt. Även solen har fläckar.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
För att återgå till ämnet. Grattis till klockan, inte så dumt att få en Rolle i present. Det går säkert att lösa med något fraktbolag men för fullförsäkring behöver ni sannolikt betala extra.
 

J.G.L

Omega
Uppge värde och betala försäkring därefter, borde inte vara problem. Har skicka styrpaneler till Vietnam, värda 120k styck, kostade en del extra i försäkring men sen var det grönt.
 
Topp