• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Få jord bortfraktat

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Hallå.

Ska gräva hålet till vår pool nu och har räknat ut att vi kommer gräva upp 22 kubik jord.
Någon som har en aning om vad detta kan kosta att frakta bort?
 

Roxen

Cartier
Hallå.

Ska gräva hålet till vår pool nu och har räknat ut att vi kommer gräva upp 22 kubik jord.
Någon som har en aning om vad detta kan kosta att frakta bort?

22kbm låter lite, är det en liten pool?

Jag driver anläggningsföretag/entreprenad i Sthlm och har tyvärr endast koll på rådande prisläge här. När mina bilar tippar på deponierna här är gällande tippavgift cirka 1400kr per lass. Utöver detta tillkommer kostnaden för körning (cirka 700kr + moms/h). Räkna 1kbm x 1,7 så får du ut ungefärlig vikt på massorna (d.v.s. 1,7ton per kubik). En schaktbil tar cirka 12ton, således cirka 3-4 lass totalt gällande dina 22kbm.

Lycka till! Hör gärna av dig om du behöver fråga något kring pool-bygget då vi bygger 10-tals per år :)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
22kbm låter lite, är det en liten pool?

Jag driver anläggningsföretag/entreprenad i Sthlm och har tyvärr endast koll på rådande prisläge här. När mina bilar tippar på deponierna här är gällande tippavgift cirka 1400kr per lass. Utöver detta tillkommer kostnaden för körning (cirka 700kr + moms/h). Räkna 1kbm x 1,7 så får du ut ungefärlig vikt på massorna (d.v.s. 1,7ton per kubik). En schaktbil tar cirka 12ton, således cirka 3-4 lass totalt gällande dina 22kbm.

Lycka till! Hör gärna av dig om du behöver fråga något kring pool-bygget då vi bygger 10-tals per år :)

Jadu, smakar det så kostar det brukar man säga och det stämmer nog bra.
Bor i skåne och hoppas på lite bättre pris.
Poolen ska vara halvt ovan mark då ett stort trädäck ska läggas runt och jag vill ha några trappsteg upp till denna terass. Ska bygga utekök och mathörna där också. :)
 

Randel

Cartier
Jag har nåt minne av att vi betalade 80:- per ton för fyllnadsmassor när vi grävde ut här hemma. Plus fraktavgift till närmaste soptipp. Jag är dock osäker
Jadu, smakar det så kostar det brukar man säga och det stämmer nog bra.
Bor i skåne och hoppas på lite bättre pris.
Poolen ska vara halvt ovan mark då ett stort trädäck ska läggas runt och jag vill ha några trappsteg upp till denna terass. Ska bygga utekök och mathörna där också. :)

Jag gjorde ett liknande bygge för 5-6 år sedan, och priserna som jag minns det: 80:- per ton (plus moms) i deponiavgift + fraktkostnad. Vår närmaste deponistation ligger 10 minuter från huset så fraktkostnaden blev i stort sett försumbar. Vi grävde ut något i stil med 50 kubik, kanske mer, och det kostade 20k ink. moms. Men då la grävaren några timmar på att göra diverse andra schakt-jobb på vår tomt.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag sitter i Malmö, häromkring vill folk ofta ha rena massor , detta pga kommunernas krav på ökade plushöjder över havet pga befarade högre havsnivåer...
 
Topp